دکتر محمدرضا آهنچیان روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید مجتمع آموزش عالی گناباد افزود: در شرایطی که برخی دانشگاه‌ها در کشور به صورت کپسولی درون خود محصور و تنها به دنبال جذب  اعتبارات دولتی هستند در مجتمع آموزش عالی گناباد با روحیه جهادی مسوولان آن طی هشت سال گذشته مشارکت بخش‌های مختلف جلب و علاوه بر توسعه رشته های آموزشی شاهد خدمات خوبی از نظر توسعه زیرساخت‌های فضاهای آموزشی هستیم.

وی ادامه داد: مهمترین ملاک ارزشیابی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور کارکرد کیفی عملکرد آنهاست و بررسی سطح کیفی خدمات آموزشی و توسعه زیربنایی، ملاک مهم ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور است.

مدیرکل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم،تحقیقات و فناوی توسعه علمی و آموزش عالی را از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در این زمینه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشگام است.

آهنچیان توسعه علوم پایه و زیرساخت‌های پژوهش و فناوری پیشرفته و از جمله فناوری نانو را از رویکردها و اقدامات اثربخش دولت در سنوات قبل دانست و افزود: به برکت این تلاش‌ها شاهد افزایش جایگاه و کسب رتبه ۱۶ علمی کشورمان در سطح جهان هستیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار گناباد هم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را سرمنشا توسعه و پیشرفت دانست و گفت: این مراکز برای نقش آفرینی بیشتر در این زمینه علاوه بر تامین سرمایه انسانی باید به توسعه زیرساخت‌ها هم توجه کنند.

قاسم علی طالبی با اشاره به این که در مجتمع آموزش عالی گناباد طی سنوات گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده توجه مسوولان ذیربط به ارتقای این مجتمع به دانشگاه را با عنایت به ظرفیت‌های فرهنگی و علمی شهرستان خواستار شد.

وی اضافه کرد: در راستای رویکرد دولت دوازدهم برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت‌های تحقیقات در مسیر توسعه، کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری در سطح کشور و به تبع آن استان خراسان رضوی تشکیل و در آینده نزدیک در گناباد شروع به کار می کند.

در پایان این مراسم دکتر سید مصطفی موسوی زاده به عنوان رییس مجتمع آموزش عالی گناباد معرفی و از خدمات پنج ساله دکتر حسین نجاری در این سمت قدردانی شد.

مجتمع آموزش عالی گناباد دارای دو هزار و ۶۰۰ دانشجو در ۲۲ رشته دانشگاهی با ۴۵ نفر عضو هیات علمی است و توان افزایش دانشجویان تا سقف پنج هزار نفر را دارد.
۱۲ هزار دانشجو در ۱۲ دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان گناباد شاغل به تحصیل هستند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.