حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمدعلی شهیدی در این مراسم گفت: والدین شهدا در سنینی قرار گرفته‌اند که نیاز به توجه بیشتر دارند و از سویی در خانه امکانات پرستاری فراهم نیست لذا در چنین شرایطی نیاز است در چنین مراکزی تحت مراقبت باشند.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران تصمیم دارد برای پرستاری از آن دسته از والدین شهدا که سرپرست ندارند مراکزی را به عنوان توانبخشی ایثار راه‌اندازی کند تا آنان بهتر تحت مراقبت قرار گیرند.
وی با بیان اینکه مرکز توانبخشی ایثار در مشهد از سال ۹۰ آغاز به کار کرده است ادامه داد: با توجه به وضعیت درمانی والدین شهدا  این مرکز با امکانات و تجهیزات تخصصی به روز شده تا نیازهای این عزیزان رفع شود و امروز به  صورت رسمی به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام شهیدی همچنین ضمن دیدار با والدین شهدا گفت: کادر مجرب شاهد و ایثارگر در این مرکز مشغول کار هستند و مهمترین وظیفه آنان تکریم، درمان، پذیرایی و رسیدگی به والدین شهداست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز گفت: برای توسعه و تجهیز این مرکز بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
حجت الاسلام حسین معصومی افزود: این مرکز که مختص والدین شهداست ابتدا با ظرفیت ۱۵ نفر در سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرد اما از سال ۹۷ توسط بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی مراحل بازسازی و تجهیز آن آغاز و امروز ساختمان نوسازی و تجهیز شده آن افتتاح گردید و در حال حاضر  میزبان ۳۵ نفر از والدین شهدای گرانقدر است.
وی ادامه داد: این مرکز در ۲ طبقه و با زیربنای ۴۰۰ متر مربع شامل بخش‌های مراقبت‌های ویژه، پرستاری، مانیتورینگ، فیزیوتراپی و توانبخشی و امکانات تخت و تشک مواج و تخت برقی می‌باشد.  
خراسان رضوی ۱۷هزار و ۲۲۶ شهید، ۴۹ هزار و ۲۸۶ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.