دکتر علیرضا رئیسی در این بازدید با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین تجهیزات لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد گفت: می‌توان با انجام سیستم نوبت‌دهی صحیح و بررسی ظرفیت مراکز فعال، تمام دانش‌آموزان گروه هدف را تا پایان امسال زیرپوشش این طرح قرار داد.

دکتر علیرضا رییسی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش این طرح در مناطق روستایی به دلیل مراجعه فعال مردم مطلوب‌تر است و باید در مناطق شهری نیز اجرای طرح تقویت شود افزود: در این طرح ۳۰ هزار دانش‌آموز پایه هفتم در مناطق شهری مشهد زیرپوشش قرار می‌گیرند که برای اجرای آن و تامین مواد اولیه ۱۰ میلیارد ریال اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه مشهد ظرفیت مطلوبی برای اجرای این طرح دارد اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال جشن مدارس عاری از پوسیدگی دندان در مشهد برگزار شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند اجرای برنامه مدارس عاری از پوسیدگی دندان گفت: در صورت تامین مواد دندانپزشکی، مشهد مقدس در زیرپوشش قراردادن جمعیت هدف هیچ مشکلی ندارد.

دکتر محمدحسین بحرینی با اشاره به فعالیت سه دستگاه اتوبوس سیار دندانپزشکی، گروه‌های جهادی، یاوران سلامت و همچنین ایجاد یک بخش دندانپزشکی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برای این منظور افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد عزم جدی دارد تا براساس برنامه‌ریزی وزارت بهداشت این طرح را اجرا نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با قدردانی از خدمات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتقای سلامت در این استان گفت: با اقدامات موثری که طی سال‌های اخیر در این استان انجام شده شاخص‌های سلامت به شکل محسوسی ارتقا یافته است.

قاسمعلی خدابنده با اشاره به تغییر سیمای بیماری‌ها از واگیردار به سوی غیرواگیر افزود: کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها نیازمند مشارکت و همکاری تمام سازمانهاست و در این زمینه آموزش و پرورش تعامل مناسب با دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارد.

وی با تاکید براینکه پیشگیری بر درمان اولویت دارد ادامه داد: آموزش پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و خودمراقبتی در میان دانش‌آموزان می‌تواند به ارتقای سلامت جامعه کمک کند.

استان خراسان رضوی دارای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز و معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.