مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت استان شامل چهار هزار و ۶۰۰ موسسه متشکل از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، آزمایشگاه‌ها، مراکز پاراکلینیکی، مراکز بهداشت روستایی سطح یک و سایر مراکز درمانی هستند.
دکتر سید مرتضی وجدان افزود: مطالبات تیرماه کلینیک‌های دندانپزشکی، درمانگاه‌ها، مراکز دیالیز، شیمی درمانی، خصوصی و خیریه و بخش عمده ای از مطالبات تیرماه بیمارستان‌های غیر دانشگاهی و مراکز پاراکلینیک خصوصی و خیریه استان و نیز پزشکان و دندانپزشکان پرداخت شد.
وی ادامه داد: مطالبات داروخانه‌های غیردانشگاهی و خصوصی خراسان رضوی در مردادماه هم تسویه و ۷۵ درصد مطالبات شهریور ماه این داروخانه‌ها نیز پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: علی الحساب مطالبات مرحله ششم سال ۹۸ سطح یک دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مربوط به روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به طور کامل و ۵۰ درصد مطالبات مرحله اول این مراکز از محل تخصیص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است و ۵۰ درصد  باقیمانده نیز در حال پرداخت است.
وجدان افزود: درحال حاضر سه میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که به آنها در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان، بیمه روستایی، بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار خدمات رسانی می شوند.
هم اکنون حدود ۵۵ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.