معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: عموم مردم می‌بایست نسبت به رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری فصلی دقت کنند.

دکتر فاطمه نوده با اشاره به اینکه این تعداد بروز آنفلوآنزا از نظر آماری طبیعی است افزود: تمامی ۱۳۵ نفر شناسایی شده نیز با مراقبت های انجام شده بهبود یافته‌اند.
وی با بیان اینکه شرایط واگیری این بیماری همچنان وجود دارد تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز سرماخوردگی با تب شدید و ناگهانی به پزشک مراجعه کنند و حتی در موارد سرماخوردگی‌های جزئی و ساده نیز باید به صورت فوری به پزشک مراجعه شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: فرد مبتلا باید استراحت کافی کند و از حضور در مجامع عمومی جهت جلوگیری از ابتلای دیگران خودداری کند.  
نوده افزود: شستن دست‌ها در طول روز و قبل از مصرف غذا می‌تواند از انتقال و انتشار این بیماری جلوگیری کند و نوشیدن مایعات به خصوص آبمیوه‌های طبیعی فصل و سوپ می‌تواند به ایمنی و حال جسمانی فرد در بهبود بیماری کمک نماید.
وی توصیه کرد که افراد مسن، بیمارانی که نارسایی کلیه و دیابت دارند و افراد سرطانی و همچنین افرادی که ناراحتی‌های مزمن تنفسی دارند واکسن آنفلوآنزا را با رعایت اصول ایمنی استفاده کنند.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.  

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.