رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از ساعت هشت صبح امروز دهم آذرماه با دستور وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات، فرآیند ثبت نام داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی آغاز شد.

حسن جعفری افزود: در مدت ۲۰ دقیقه پس از آغاز ثبت نام از داوطلبان، مدارک شش متقاضی در سامانه جامع انتخابات به ثبت رسید و ثبت نام آنها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان خراسان رضوی نهایی شد.

وی ادامه داد: نخستین نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌ رضوی از حوزه انتخابیه چناران ثبت‌نام کرد و دیگر داوطلبانی که در ساعات اولیه آغاز فرآیند ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان موفق به تکمیل مدارک شدند استاد دانشگاه، کارمند و بازنشسته در سنین مختلف بودند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: به متقاضیان داوطلبی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توصیه می کنیم که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند چرا که ممکن است به دلیل نقص مدارک شناسایی، موفق به ثبت نام نهایی نشوند.

جعفری افزود: ثبت‌نام داوطلبان تا روز شنبه ۱۶ آذر ماه ادامه خواهد داشت و مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت تعیین شده است.

در مشهد نیز محل نوساز ستاد انتخابات حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیش از هشت صبح افتتاح شد و کمال سرویها، مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات شفاف و سالم در این مراسم گفت: تیم اجرایی  انتخابات در استان از دوره های گذشته آماده تر است و  زمینه برگزاری بهتر انتخابات نیز فراهم شده است.

فرماندار مشهد نیز گفت: هر جا که وحدت، همدلی و انسجام بود موفق شده ایم و توفیقات در حوزه دفاع مقدس و انتخابات موفق گذشته به واسطه وفاق و وحدت و مهربانی فرماندهان جنگ و مدیران بوده است.

محمد رضا هاشمی ضمن اعلام آمادگی همه ارکان نظارتی و اجرایی انتخابات در ۱۹ منطقه انتخاباتی مشهد گفت: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی در انتخابات میان دوره ای خبرگان نیز از روز جمعه ۱۵ تا ۲۱ آذر ماه به مدت هفت روز  در همین ستاد انتخابات انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یک جوان ۳۴ ساله، نخستین فردی بود که مدارک خود را در ستاد انتخابات مشهد تحویل کارکنان این نهاد داد و تا ظهر امروز نیز دست کم چهار نفر دیگر ثبت نام کردند که دو نفر از این تعداد از چهره های سیاسی و اجرایی سابق استان بودند.

برپایی نشست های سیاسی، تحرک احزاب، تشکل‌های سیاسی و بازگشایی نمایندگی های آنان در استان، برگزاری سخنرانی نامزدهای احتمالی به بهانه های مختلف و افزایش جنب و جوش برخی نمایندگان کنونی مجلس در حوزه های انتخاباتی خود همه از گرم شدن کارزار انتخابات در مراحل نخست دارد.

دو جریان عمده سیاسی استان خراسان رضوی حتی پیش از آغاز ثبت نام ها مشغول رایزنی برای به توافق رسیدن برای تکمیل فهرست‌های انتخاباتی خود بودند.

دراین راستا آبان ماه گذشته حسین امینی، محمدرحیم نوروزیان، حجت‌الاسلام علی عجم، عباس میرزاده، عباس شیخ‌الاسلامی و اسماعیل فاضلی به عنوان اعضای حقیقی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در خراسان رضوی انتخاب شدند.

علی عیزاده، عضو هیات رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون گروهی ۴۰ نفره متشکل از گروه‌ها و احزاب تشکیل‌دهنده "جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی" برای تهیه فهرست واحد نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این جریان در خراسان رضوی مشغول رایزنی هستند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.
"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.
حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستانهای فیروزه و نیشابور با دو نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با دو نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستانهای فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستانهای سرخس و فریمان و بخشهای احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستانهای بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت‌حیدریه شامل شهرستانهای زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستانهای بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستانهای رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت‌جام شامل شهرستانهای تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام با یک نماینده و بالاخره حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستانهای بینالود (طرقبه‌-شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آینده به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس امسال برگزار می‌شود. مرحوم آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری پارسال درگذشت.
شش نفر از ۸۸ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.