حامد قربانی روز جمعه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حمایت از اشتغال و کارآفرینی با رویکرد اشتغال خرد و پایدار از طریق حمایت از واحدهای تولیدی سعی می‌شود با افزایش ظرفیت‌ها و معرفی آنها به فعالان اقتصادی چرخه‌های ارزش افزوده در حوزه‌های صنعتی و معدنی، زراعی و باغی توسعه یابد و سود این فعالیت‌ها بستر رونق اقتصادی منطقه را فراهم کند.

وی ادامه داد: تعهد اشتغال گناباد طی سالجاری نیز یک هزار و ۵۳۶ نفر است که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و با تخصیص اعتبار پرداخت تسهیلات در این زمینه در دست اقدام است.

وی گفت: با اجرای طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی موسوم به مثلث توسعه اقتصادی از مجموع ۱۲۰ طرح تولیدی دارای مشکل این شهرستان ۱۶ طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد که با مشکلاتی نظیر تامین نقدینگی، آب، برق و گاز مواجه بودند شناسایی و در اولویت رسیدگی قرار گرفت.

فرماندار گناباد افزود: تفاهمنامه اجرای این طرح‌ها با مجموع سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۳۹ میلیارد ریال با معین‌های اقتصادی این شهرستان منعقد شده که با تحقق آن برای یکهزار و ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح‌های توسعه و تولید شرکت‌های آراسیلیس الوند، فرآورده‌های دیرگداز، برش سنگ، تولید گوشت و مواد پروتئینی، تولید عکس برگردان ظروف چینی، کاشی، آجر پرسی، طرح گردشگری قنات قصبه و احداث کشتارگاه اشاره کرد که با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصد در حال اجرا هستند.

وی تدوین طرح‌های جامع گردشگری قصبه شهر، کالشور، احصای مشکلات روستاها، مذاکره با بانک‌های عامل و گمرک و شرکت گاز برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و پیگیری برخورداری دهستان‌های گناباد از مزایای مناطق کمتر توسعه یافته را از سایر اقدامات مهم در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان برشمرد.

قربانی افزود: حمایت از اشتغال و کارآفرینی و روان سازی جذب سرمایه‌گذار رویکرد مهم دولت دوازدهم در این شهرستان است که از همه توان و ظرفیت‌ها برای تحقق آن استفاده می‌شود. 

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و ۲ برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است و حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارد.

شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.