حجت الاسلام  سید مهدی خاموشی عصر چهار شنبه در مراسم افتتاح هفتمین دوره طرح "زائران رضوی و زیارت اولی‌های بارگاه منور امام هشتم (ع)" در مشهد افزود: خداوند را شاکریم که در جغرافیای ایران اسلامی زیر پرچم سبز و پربرکت امام رئوف (ع) زندگی می‌کنیم که اگر دعا و برکت این امام بزرگوار نبود در این رفعت جهانی قرار نمی‌گرفتیم.

وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب ابتدای هر سال در حرم مطهر رضوی حضور می‌یابند و سیاست‌های کلی نظام را اعلام می‌کنند معنی روشنی دارد و مفهوم آن این است که به تاسی از این امام همام در این مسیر قرار داریم.

وی با تشریح حدیت "سلسله الذهب" امام هشتم (ع) در نیشابور گفت: این امام رئوف همه را به ایمان موحدانه دعوت می‌کند و دستیابی به این مهم امکانپذیر نیست مگر از طریق اعتقاد راسخ به اصل مهم امامت، مدافعین حرم از طریق پیوند به امامت و توحید در مقابل دنیای استکبار قد علم کردند و امروز کار به جایی رسیده که همه قدرت‌های شیطانی از ما می‌ترسند.

حجت الاسلام خاموشی افزود: زمانی نیازمند سیم خاردار بودیم اما اکنون پهپاد دشمن را سرنگون می‌کنیم، این امنیت و اقتدار با ایثار خون شهیدان به دست آمده است.

وی ادامه داد: اینکه می‌بینیم دشمن اماکن زیارتی ائمه (ع) را تخریب می‌کند به خیال خام خود می‌خواهد محبت به اهل بیت (ع) را از بین ببرد غافل از اینکه محبت این بزرگواران در دل مومنین  است و در همین راستاست که در واقعه‌ای معجزه گونه راهپیمایی اربعین شکل می‌گیرد که جمعیت شرکت کننده در آن چند برابر حج است و در روایت‌ها نیز داریم که ثواب زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) برابر چند سفر حج است.

مدیر کل اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم گفت: این نهاد از محل عواید موقوفات، طرح‌های تسهیلی مهربانی با هدف کمک به فقرا، مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، مهر درمانی برای کمک به بیماران کم توان مالی، پیوند آسمانی برای کمک به تامین جهیزیه زوج‌های جوان، شمیم حسینی برای کمک به هیات‌های  مذهبی، کمک به زائران حسینی و زائران حرم مطهر رضوی را در طول سال اجرا می‌کند.

رضا معممی مقدم افزود: هفتمین دوره طرح زائران رضوی که از محل نیات واقفین اجرایی شده شامل زائراولی‌ها و کسانی است که به دلیل عدم استطاعت مالی ۱۵ سال به زیارت مشهد مشرف نشده‌اند و این افراد از طریق کمیته امداد، بهزیستی و ادارات اوقاف با اولویت خادمین ثابت و افتخاری بقاع متبرکه، مساجد و مدیران فرهنگی و دانشجویان دانشگاه‌های علوم قرآنی انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح از ابتدای امسال تاکنون ۷۲۸ نفر از استان‌های مختلف به مشهد مشرف شده‌اند که این تعداد از سال ۹۲ تاکنون بیش از هشت هزار و ۹۰۰ زائر می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.