محمد رضا کلایی روز سه‌شنبه در همایش بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مشهد افزود: باید برنامه مشارکتی برای جهش در زمینه کتابخوانی داشت که در این راستا با هدف عدالت اجتماعی طی برنامه ۱۰ ماهه می‌توان از طرق مختلف نظیر امانت دهی یا کرایه کتاب در مناطق کم برخوردار امکان دسترسی همگان به کتاب را فراهم کرد.
وی ادامه داد: شهر مشهد از ظرفیت‌های اقتصادی و  فرهنگی بسیار برخوردار است و باید به عنوان شهر نمونه و پایتخت کتاب و کتابخوانی باشد.
وی گفت: سال گذشته نیز پس از افتتاح کتابخانه مرکزی در مشهد پیش‌بینی می‌شد جهش جدی در این حوزه رخ دهد اما این اتفاق آنگونه که باید نیفتاد لذا باید برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در زمینه در اختیار قراردادن کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی در مشهد داشته باشیم.
رییس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان مشهد نیز در این همایش گفت: رفتار و مسوولیت‌های اجتماعی نقش مهمی در توسعه فرهنگی جوامع دارد.
محمد روشنک افزود: توسعه فرهنگی توسعه در سایر حوزه‌ها را به همراه دارد و منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
وی با اشاره به وجود امنیت در کشور ادامه داد: پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی نقش مهمی در افزایش امنیت جامعه دارد بطوریکه به دلیل پذیرش رفتارهای اجتماعی توسط استاندار خراسان رضوی، شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد در پی حوادث اخیر در این شهر و استان مشکلی نداشتیم که ریشه آن حرکات اقتصادی و امیدبخش است.
در این همایش از جمعی از کتابداران برتر استان، خیران کتابخانه ساز، کتابخوانان، رسانه‌های برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی و خانواده شهدای کتابدار این استان قدردانی شد.
۲۱۴ کتابخانه عمومی و مشارکتی در این استان فعال است و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان نیز از ۱۸۹ هزار و ۵۲۹ نفر در سال گذشته به ۲۵۵ هزار و ۲۱۴ نفر در سالجاری رسیده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.