رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جغتای روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: آسفالت بودن ۶۵ درصد راههای روستایی این شهرستان به لحاظ جمعیتی ۸۵ درصد جمعیت مناطق روستایی جغتای را برخوردار از این خدمت کرده است.
سید ابراهیم سیدآبادی به چهار طرح راه روستایی در دست اجرا در جغتای اشاره و بیان کرد: با تکمیل این طرحهای راهسازی میانگین جاده‌های آسفالت در این شهرستان به  ۹۵ درصد ارتقاء می‌یابد. 
وی افزود: عملیات ساخت جاده روستایی در مسیر زمند و زبر به طول پنج کیلومتر هم‌اینک در حال اجرا می‌باشد. زیرسازی این جاده پایان یافته و یک کیلومتر آن نیز آسفالت شده است. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جغتای ادامه داد: عملیات ساخت جاده هفت کیلومتری محمدیه نیز  آغاز شده و زیرسازی سه کیلومتر آن به پایان رسیده است.

وی گفت: همچنین ساخت و شروع عملیات اجرایی جاده روستایی کهنه به طول سه کیلومتر در دست پیگیری قرار دارد. 
سیدآبادی افزود : تکمیل این سه جاده روستایی به تامین حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی همچنین یکی از مهمترین طرحهای راهداری شهرستان جغتای را عملیات ساخت جاده جغتای- دستوران - منیدر ذکر و بیان کرد: کار مطالعات ۱۵ کیلومتر از این مسیر تاکنون تمام شده و بقیه عملیات آن در دست پیگیری است.

جغتای ۴۰۰ کیلومتر راه شهری و روستایی دارد.

مرکز شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است. جغتای مرکب از دو بخش مرکزی و هلالی ۵۶ روستا دارد. ۳۹ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاهای آن هستند.

۲۴ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمینهای جغتای زیر کشت محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، چغندرقند، ذرت و هندوانه است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.