آیت الله محمد تقی مصباح یزدی دوشنبه شب در همایش "اخلاق و سلوک انقلابی" در مدرسه عالی نواب مشهد افزود: دشمن عقاید نسل آینده را در معرض خطر قرار داده است و ما نسبت به این نسل مسوولیت بسیار داریم.

وی اظهار داشت: دشمنانی داریم که می‌خواهند جلو پیشرفت و حرکت اسلامی انقلاب را بگیرند و این نظام را براندازند که تحریم‌های اقتصادی یکی از این تلاش‌هاست.

وی گفت: در طول تاریخ و از زمان هبوط حضرت آدم (ع) تاکنون شیطان به شکل‌ها و در زمان‌های مختلف سعی در گمراهی انسان داشته و اکنون در قالب آمریکا در حال ایجاد موانع برای کشورهای اسلامی و به خصوص ایران است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: نقشه‌های دشمنان در ایجاد فتنه‌های اقتصادی و نظامی به جایی نرسیده است و اکنون سعی خود را در جهت ایجاد شبهه‌های اعتقادی، دینی و فرهنگی متمرکز کرده‌اند.

وی اظهار داشت: ایجاد شبهه‌ها و استفاده دشمنان از دستگاه‌های تبلیغاتی خود در جهتی است که ایمان و باورهایی را که امام‌ خمینی (ره) در طول ایجاد این انقلاب بنا نهادند در نسل آینده از ببن ببرند و به عبارتی دشمن تمرکز خود را بر نسل آینده گذاشته است و به همین دلیل در فضاهای مجازی و با انتشار کتاب‌ها و فیلم‌هایی که با کمک روانشناسان و دیگر متخصصان خود تهیه کرده‌اند می‌خواهند نسل آینده را  از اسلام و منشاء برکات آن محروم کنند.

وی گفت: اگر دشمن موفق شود دانشگاهیان و حوزویان را با این شبهه‌ها درگیر کند، خیالش نسبت به نسل آینده ما راحت می‌شود.

آیت الله مصباح یزدی افزود: یکی از این شبهات که بر آن تاکید بسیار می‌شود سکولاریسم و جدایی دین از سیاست است و به عبارت دیگر تاثیرگذاری دین را در حوزه‌های فردی بیان می‌کنند و می‌گویند علوم دانشگاهی که شامل سیاست و اقتصاد است با دین چه نسبتی می‌تواند داشته باشد؟

وی اظهار داشت: بسیاری از علوم مانند پزشکی برای ایجاد راحتی و آسایش انسان در طول زندگی به وجود آمده است و تا زمان مرگ انسان‌ها قابل استفاده است ولی علوم دینی به زندگی پس از مرگ انسان می‌پردازد که تا بی‌نهایت ادامه خواهد داشت و هیچ علم دیگری این خاصیت را ندارد.

وی گفت: دین حقیقتی را مطرح می‌کند که باید آن را شناخت و باور کرد و ارزش‌هایی را بیان می‌کند که باید به آن دل بست و بر اساس آن باورها و رفتار انسان شکل می‌گیرد و سعادت بی‌نهایت را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.