حجت الاسلام سید احمد مروی روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی مسایل فرهنگی حاشیه شهر مشهد از عزم آستان قدس رضوی برای همکاری با این ستاد و تلاش برای رفع مشکلات مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد و افزود: به برکت همدلی، همراهی و همکاری دلسوزانه همه مجموعه‌های شهری و استانی حول نماینده ولی فقیه در استان، ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد توفیقات بسیار خوبی به دست آورده است.

وی اظهار داشت: اولویت آستان قدس رضوی رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، بنابراین از هیچ تلاشی برای رفع محرومیت و مشکلات حاشیه شهر مشهد فروگذار نخواهیم کرد.

وی گفت: انجام پروژه‌های عمرانی و درمانگاهی در حاشیه شهر مشهد در برنامه‌های آستان قدس رضوی قرار دارد و تلاش داریم برای محرومیت زدایی در حوزه سلامت در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد درمانگاه و دارالشفای مجهز و مناسب احداث کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی نیز در این نشست از تلاش‌های تولیت آستان قدس رضوی در رسیدگی به حاشیه شهر مشهد قدردانی کرد.

آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: آستان قدس رضوی طی سه سال اخیر با تمام امکانات و توان برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد به میدان آمده و از زمان حضور حجت الاسلام مروی اقدامات این آستان در حوزه محرومیت‌زدایی و فرهنگی بسیار قوی‌تر نیز شده است.

وی با بیان اینکه امروز نقش آستان قدس رضوی در همکاری برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد نقش فوق العاده است، افزود: این آستان مقدس در ستاد ساماندهی حاشیه شهر، نقش چشمگیر و تعیین کننده دارد، به طوری که هم ‌اکنون بخش عمده اقدامات محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در رفع محرومیت از حاشیه شهر باید از ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی همان مناطق استفاده شود اظهار داشت: از ابتدای تشکیل این ستاد اقدامات بسیار خوبی به ویژه با همکاری سپاه پاسداران برای ساخت امکانات و مراکز فرهنگی و ورزشی انجام شده است.

آیت الله علم الهدی گفت: مردم حاشیه شهر مشهد مردم انقلابی و متدین هستند و مسوولان باید تمام تلاش خود را برای رسیدگی و رفع مشکلات آن‌ها انجام دهند.

شهرستان مشهد دارای ۱۳ منطقه شهرداری و ۱۷۱ محله است که از این تعداد ۶۶ محله در مناطق کمتر توسعه یافته یا حاشیه شهر قرار دارد. ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت سه میلیون نفری مشهد در حاشیه آن سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.