علیرضا رزم‌حسینی روز دوشنبه در نشست کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنین اظهارداشت: نمی‌توانیم اعتراض مردم را نادیده بگیریم زیرا علت بخشی از آن ناکارآمدی برخی مدیران است. البته مدیران ناکارآمد نیستند بلکه نظام اداری بعضا به نحوی است که مدیران در مواردی قادر به رفع برخی مشکلات نیستند.

وی همچنین گفت: طرحی در دست تدوین است تا هیچ فردی در خراسان رضوی برای تامین امنیت استان بی‌نقش نماند زیرا تامین امنیت باید توسط خود مردم صورت گیرد. هنگامی که ناامنی بوجود آید همه خسارت می‌بینند.

استاندار خراسان رضوی به وجود اعتراضهای مردمی در همه کشورهای جهان اشاره و بیان کرد: به عنوان مثال اخیرا مردم در کشور فرانسه به دفعات نسبت به سیاستهای دولتشان اعتراض کرده و برخی از تجمعات فرانسویها به اغتشاش نیز کشیده شده است.

وی همچنین به ناآرامی‌های هفته پیش اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی در مشهد طی رخداد تعرضی به اعتراض‌کنندگان نداشت زیرا کسانی که فریب دشمن را خورده‌اند نیز فرزندان این ملت هستند.

رزم‌حسینی افزود: نخستین شب اعتراضات با شکل‌گیری تجمعات ۲۰ نفره افراد آشوبگر درصدد بودند مردم را به سمت اقدامات خرابکارنه سوق دهند اما شهروندان فهیم مشهدی با آشوبگران همراه نشدند. با معترضان در شب نخست ناآرامی‌ مدارای زیادی کردیم البته تعدادی نیز بازداشت اما بلافاصله در همان شب آزاد شدند.

وی ادامه داد: مردم فهیم در خراسان رضوی تبعات ناامنی را می‌دانند بنابراین به هیچوجه با اغتشاشگران همراه نشدند. آنان می‌دانند که ناامنی قیمتها را افزایش می‌دهد و به استان خسارت می‌زند. ظرف یک سال اخیر همه افراد معترضی که به محل استانداری این استان آمده‌اند حتی آنهایی که مجوز قانونی برای اعتراض نداشته‌اند، با روی گشاده پذیرفته و تکریم شدند و مشکلاتشان با گفت‌وگو در مدت سه روز حل شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: هفته پیش در جریان اعتراض مردم در یکی از شهرهای استان خراسان رضوی نسبت به گرانی بنزین، فرماندار آن شهرستان از آنان پذیرایی کرد و معترضان را مورد تکریم قرار داد.

وی در ادامه به وحدت کنونی در سطح استان اشاره و بیان کرد: ارکان حاکمیت در خراسان رضوی هدف توسعه را دنبال می‌کنند. همچنین بین ارکان حاکمیت در خراسان رضوی وحدت رویه وجود دارد به نحوی که تفاهمنامه‌ای در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به امضا می‎رسد تا امنیت سرمایه‌گذاری حفظ و مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شوند.

رزم‌حسینی همچنین به اجرای "طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی" در خراسان رضوی اشاره و آن را یک نرم‌افزار مدیریتی مبتنی بر انسجام ارکان حاکمیت، تجربه، رسالت شرعی و قانونی مسوولان توصیف و بیان کرد: ساختار اداری کشور به نحوی است که استاندار به تنهایی نمی‌تواند مسائل یک استان را حل کند لذا نیاز به وحدت رویه و همکاری همه مسوولان برای رفع مشکلات احساس می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ظرفیتی در خراسان رضوی بوجود آمده که سرمایه‌گذاران از دیگر نقاط کشور این استان را محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری دانسته و نسبت به حضور در خراسان رضوی تمایل نشان داده‌اند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه، یکی از آفتهای دیوانسالاری اداری را "تملق" دانست و گفت: اگر دستگاههای اجرایی با طیب خاطر و آزادی کامل پیگیر حل مشکلات مردم شوند نارضایتی کمتر شده و مردم نیز تا پای جان از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

وی همچنین از نخبگان و اندیشمندان صاحبنظر خواست تا آثار مثبت امنیت اجتماعی را بیش از پیش برای مردم تبیین کنند و افزود: تنها با امنیت پایدار می‌توان روند توسعه را پیگیری کرده و اشتغال ایجاد کرد.

همه پرونده‌ها در کارگروه تسهیل رسیدگی شده‌اند

رزم‌حسینی در ادامه نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی گفت: شاید این کارگروه تنها جمعی باشد که آسیب‌شناسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی را به بخش خصوصی واگذار کرده است. کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی ضمن حفظ حقوق دولت و مردم، همچنین در حوزه‌ حفظ محیط زیست، امور دریافت مالیات و نیز صدور مجوزهای قانونی هم مشکلات واحدهای تولیدی را رفع می‌کند.

وی افزود: سیاست اصلی در حوزه تولید و رفع موانع این بخش آن است که مزاحمت اقتصادی برای تولیدکنندگان بوجود نیاید زیرا خدمتگزار مردم و بخش خصوصی هستیم و تنها هدفمان رفع مشکلات واحدهای تولیدی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هم‌اینک پرونده‌ای برای طرح در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی باقی نمانده زیرا تاکنون همه پرونده‌های مرتبط با واحدهای تولیدی مورد رسیدگی قرار گرفته و مشکلات آنها برطرف شده است. از این پس هر هفته کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سه نشست خواهد داشت تا هیچ مشکلی از واحدهای تولیدی بر روی زمین نمانده و بلافاصله در کارگروه مطرح و رسیدگی شود. 

وی بر بررسی دقیق وضعیت و مشکلات همه واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل در خراسان رضوی تاکید و بیان کرد: این واحدها در صورت دریافت کمک قادر به احیا هستند. بعضا سرمایه‌گذاران در برخی واحدهای تولید اهلیت لازم را برای ادامه کار ندارند و یا اینکه محصولات برخی واحدهای تولیدی فاقد بازار فروش مناسب است. همچنین برخی دیگر از تولیدکنندگان دچار تصادف اقتصادی شده‌اند لذا نیازمند کمک و اقدامات بهبودبخش هستند. 

رزم‌حسینی همچنین به فعالیت "کلینیک صنعت" در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این کلینیک تنها مختص رسیدگی به مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی نیست بلکه مسئولیت رسیدگی به مشکلات همه کارگاهها را در سطح استان دارد.

وی گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه راکد در واحدهای تولیدی تعطیل خراسان رضوی رقم کمی نیست لذا می‌بایست هرچه سریعتر این واحدها با اقدامات بهنگام و موثر کلینیک صنعت تعیین تکلیف شوند.

کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ نشست در قالب گروههای کاری و هفت نشست در قالب کارگروه استانی با حضور استاندار برگزار کرده است. رسیدگی به هرار و ۸۱۲ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی خراسان رضوی در قالب همین نشستها منجر به دو هزار و ۵۹ مصوبه شده که تاکنون هزار و ۷۵۴ مورد از این مصوبات اجرا شده‌اند.

پنج هزار و ۷۲۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۱۹۹ هزار و ۲۸۰ نفر در خراسان رضوی وجود دارند. فعالیت ۱۲ درصد از این تعداد واحد صنعتی هم‌اینک راکد است. همچنین ۲۰ درصد از مجموع واحدهای صنعتی دایر در خراسان رضوی با ظرفیتی کمتر از ۵۰ درصد توان واقعی خود فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.