حسن جعفری روز سه شنبه در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی در مشهد افزود: این استان، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و تا کنون ۵۷۰ نفر نامزد احتمالی برای احراز پست نمایندگی مجلس یازدهم از این استان هستند.

وی ادامه داد: در دوره قبلی انتخابات سه هزار و ۵۰۲ شعبه اخذ رأی در کل حوزه‌های رای‌گیری خراسان رضوی وجود داشت که پیش بینی می شود در این دوره این تعداد ۱۰ درصد افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: استانداری مامور اجرای قانون انتخابات و حسن اجرای آن است و در این راه هفت شرح وظیفه و اقدام را پیش‌بینی کرده‌ایم.

جعفری افزود: تشکیل ستاد انتخابات، صدور احکام اعضا و تشکیل کمیته‌های مربوطه در ستاد انتخابات استان و آسیب شناسی دوره های پیشین انتخابات انجام شده و برای رفع آنها راهکارهای لازم اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: برای شعبه‌هایی که در انتخابات دوره گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ تعرفه مصرف کرده اند امسال دو صندوق رای گیری پیش بینی شده است تا در وقت مردم صرفه جویی و شمارش آرا هم راحت‌تر انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه حقوقی و آموزشی هم کارهای مهمی انجام شده است از جمله مهمترین جرایم انتخاباتی و راهکارهای پیشگیری از آنها مشخص و به صورت کتابچه برای آگاهی اعضا ستاد انتخابات چاپ شده است.

جعفری افزود: در حوزه آسیب‌های امنیتی و انتظامی هم ۳۰۰ آسیب محتمل جمع‌بندی و راه های کنترل آنها مشخص شده است و با اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات به صورت کامل آماده هستیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک هم گفت: دست کم در هفت شهرستان خراسان رضوی، انتخابات تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ۵۵ حزب و تشکل مجوزدار در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که ما در ارتباط و تعامل دوطرفه با آنها هستیم و برای فعالیت هر چه بیشتر آنها بسترسازی می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.