آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه‌شنبه در گردهمایی امامان جمعه خراسان رضوی در مشهد افزود: استاندار خراسان رضوی مرد اقتصاد است و به‌ دنبال کار سیاسی نیست و فعالیت‌های اقتصادی وی برای ما ارزش دارد.
وی اظهار داشت: پیش از این در کشور کارهای روزمره را به حساب اقتصاد مقاومتی می‌گذاشتند که این کارها به بن بست می‌خورد. به‌ عبارتی با مولفه‌ها، راهکارها و ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری تبیین کرده بودند حرکتی در استان نداشتیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در این استان برخی نگاه بدبینانه به آن داشتند گفت: در اجرای این طرح طی هشت ماه اخیر دستکم ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد استان شده است.
آیت الله علم الهدی افزود: ۱۲۸ هزار میلیارد تومان توافقنامه در این طرح به امضا رسیده که دستکم ۱۵ درصد از این مبلغ وارد عملیات اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: این فعالیت‌ها نشان می‌دهد اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، یک فعالیت ممکن و شدنی است و زود هم جواب می‌دهد.
وی گفت: در مشهد با بلای خانمان‌سوزی روبرو هستیم که در هر برنامه‌ای جریان قدرت و ثروت می‌خواهند از زمینه‌های اقتصادی حداکثر استفاده را بر مبنای منافع خود انجام دهند و طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، ضد حرکت و منافع آن جریان است. 
امام جمعه مشهد افزود: امامان جمعه باید مردم را نسبت به طرح توسعه اقتصادی و فرهنگی توجیه و امیدوار کنند. مردم در هر عرصه ای وارد شوند موفق هستیم وگرنه شکست خواهیم خورد.
وی با توجه به اهمیت ورود زائران خارجی به مشهد هم اظهار داشت: امسال دستکم پنج میلیون زائر خارجی وارد این شهر شدند اگر هر کدام ۲ هزار دلار خرید کنند ۱۰ میلیارد دلار می‌شود که باید این پول‌ها مدیریت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.