دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا هدف از برپایی این سمپوزیم را بهبود سیما و منظر شهری، تجلیل از مقام والای شهدا و مفاخر فرهنگی و علمی این کلانشهر اعلام کرد.

صدرا یوسفی افزود: در این چارچوب به منظور بهره‌مندی عموم شهروندان در قالب سیما، منظر و مبلمان شهری از توان هنری و خلاق هنرمندان مجسمه‌ساز سراسر کشور فراخوان نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد مهر ماه گذشته منتشر و به هنرمندان علاقه‌مند تا دهم آبان ماه جاری برای شرکت در این رویداد فرهنگی هنری مهلت داده شد. 
وی ادامه داد: در پایان فرصت فراخوان اعلامی و پس از بررسی سابقه هنرمندان متقاضی شرکت در سمپوزیوم  ۲۰ مجسمه‌ساز بومی و ملی برای هنرنمایی و ارایه آثار خود به این رویداد فرهنگی هنری انتخاب شدند. 

دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد "هادی ضیاءالدینی، ربین حیدری، علی چراغی، علی لوایی، نادر قشقایی، جعفر نجیبی، ملک دادیار گروسیان و قدرت‌الله  معماریان" را شاخصترین هنرمندان ملی انتخابش ده برای شرکت در این سمپوزیوم برشمرد.

وی گفت: "ابراهیم پاپی‌راد، محمدحسین خیرآبادی، زهرا موسوی‌اصل ، علیرضا قدمیاری، هادی عارفی‌منش، فردین اسفندیاری، یاسر حسینی، هاشم شفیعی، عطا صحرایی، مهدی وثوق، نادیا جوادی و مرتضی دستجردی" نیز هنرمندان خراسانی هستند که برای حضور و هنرنمایی در سمپوزیم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد انتخاب شده‌اند. 

نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد به منظور استفاده از آرایه‌های هنری در منظر و سیمای شهری و توسعه فعالیتهای هنر شهری طی روزهای دوم تا نهم آذر ماه آتی در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.