حمیده رضوی روز پنجشنبه در دیدار با مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در کاشمر افزود: منابع صندوق پژوهش و فن‌آوری استان متعلق به همه صاحبان ایده‌های نو در خراسان رضوی است و از تمام ایده‌های نو در استان حمایت می‌کنبم.

وی اظهار داشت: اولویت این صندوق خدمت رسانی به صاحبان ایده‌های نو است و در گام نخست باید این خدمات به تمام متقاضیان معرفی شود.

وی با بیان اینکه حدود هزار و ۶۰۰ پرونده برای پرداخت تسهیلات در دست بررسی است گفت: این صندوق از مرحله ارائه تسهیلات عبور کرده و به سوی سرمایه‌گذاری در ایده‌های نو حرکت می‌کند.

رضوی افزود: حلقه مفقوده در عملی شدن ایده‌های خلاقانه، نبود سرمایه گذاری بر روی آنهاست که اگر رفع شود و بتوانیم منابع مالی را به نخبگان و پژوهشگران ارائه دهیم شاهد توسعه و تعالی بیشتر کشور خواهیم بود.

وی اظهار داشت: اگر فردی ایده لازم را داشته باشد، پس از ارزشیابی در کمتر از ۲ ماه می‌توانیم در درصد سهامی که تعامل می‌کنیم شریک شویم و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سهام را تامین کنیم.

وی گفت: سرمایه‌گذاری را بر روی شرکت‌های نوپا و تازه تاسیس انجام می‌دهیم و تسهیلات سرمایه در گردش نیز با چهار درصد کمتر از نرخ بهره بانکی پرداخت می‌شود.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فن‌آوری خراسان رضوی افزود: در حال حاضر خط اعتباری ۵۲۰ میلیارد ریالی مخصوص شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که می‌توان تسهیلاتی را به شرکت‌های منطقه ارائه داد تا دانش بنیان شوند.

وی اظهار داشت: به افرادی که طرح جدید و ایده‌های نو داشته و متقاضی تسهیلاتی کمتر از ۴۰۰ میلیون ریال باشند این مبلغ بدون مصوبه کارگروه طی مدت ۲ روز به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق پژوهش و فن‌آوری استان خراسان رضوی، یک صندوق جامع است که می­‌تواند در کلیه حوزه‌­های تولیدی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی و امثال آن فعالیت کند و طبق اساسنامه اگر طرحی فناورانه، ابتکاری و خلاق باشد می­‌تواند در آن مشارکت کرده و تسهیلات ارایه دهد.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز نیز گفت: رسالت ما حمایت از  ایده‌های نوآورانه و کسب و کارهای دانش‌بنیان است از این رو به منظور حمایت عملی از این کسب و کارها و پژوهشگران و نوآوران، مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز راه‌اندازی شده است.

مجید عاقل با اشاره به اختصاص مکان خاص به این مرکز و تخصیص اعتبار مناسب برای تجهیز آن افزود: در این مرکز دانشجویان و ایده‌پردازان با مهارت‌های کسب و کار، نحوه ورود به بازار و رشد ایده‌های نوآورانه آشنا شده و توانمند می‌شوند.

وی اظهار داشت: حمایت از ایده برای تبدیل به نمونه اولیه، در قالب ارائه خدمات جهت اخذ تسهیلات ارزان ‌قیمت، تخصیص فضای استقرار، توانمندسازی صاحبان ایده و مشاوره‌های کاربردی در این مرکز انجام می‌شود.

وی گفت: در یک سال اخیر اقدامات خوبی در این مرکز انجام شده و مرکز آموزش عالی کاشمر با اخذ مجوز فعالیت مرکز نوآوری در سال ۹۶، در سایه حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حرکت به سوی نوآوری و شتابدهی را آغاز نموده است.

همایش آموزشی انگیزشی خلاقیت، فن‌آوری استارتاپ و نوآوری ۲۶ آبان ماه به همت مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز برگزار می‌شود و در ادامه فعالیت‌های این مرکز دوم آذر ماه کارگاه آشنایی با حمایت‌های مالی صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی به منظور تامین مالی صاحبان صنایع، نخبگان، پژوهشگران و مخترعان و استارتاپ‌ها در کاشمر برگزار خواهد شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.