رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این نمایشگاه در ۱۸ بخش تخصصی به منظور شناسایی فناوری های برتر با قابلیت تجاری سازی در تبریز برگزار می شود.

علی جهانگیری ادامه داد: تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه ی علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوریها و اختراعات فناورانه و طرحها و ایده ها ی دانش محور، معرفی توانمندیهای پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخشهای مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای فرصت های سرمایه گذاری دانش بنیان از جمله اهداف این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی یکی از ۵ منطقه فناوری کشور می باشد، اظهار داشت: در این راستا موظفیم استان را به زیست بوم فناور و اقتصاد دانش بنیان برسانیم.

جهانگیری افزود: هدف ما رسیدن به ارتباط قوی صنعت و دانشگاه و تبدیل کشاورزی، صنعت، خدمات، اقتصاد و تولید به سمت دانش بنیان است تا به اقتصاد مقاومتی برسیم و تولید و اشتغال و صادرات را در استان به صورت دانش محور و دانایی محور، تقویت کنیم.

وی گفت: سهم خدمات دانش بنیان و شاغلان متخصص در این حوزه در استان بالا است؛ از این رو هدف ما رسیدن به ارتباط قوی صنعت و دانشگاه و تبدیل کشاورزی، صنعت، خدمات، اقتصاد و تولید به سمت دانش بنیان است تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

رییس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ با بیان این‌که بهار دستاوردهای حوزه علم و فناوری را در این نمایشگاه معرفی می‌کنیم، افزود: علاوه بر نمایش طرح‌ها و معرفی فناوری‌های جدید در استان، برای تجاری کردن طرح‌ها نیز در طول سال تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ محصول به دلیل اعمال تحریم‌ها ممنوع الورود شده و واردات برخی از محصولات نیز مقرون به صرفه نیست، اظهارداشت: از این رو باید  تولید داخلی جایگزین این محصولات شوند که این نمایشگاه می‌تواند این بستر را فراهم کند.

جهانگیری با تاکبد بر اینکه نمایشگاه رینوتکس محلی برای تعامل عرضه و تقاضای فناوری در کشور است، افزود: اغلب نمایشگاه‌های کشور عرضه محور هستند ولی رویکرد ما در این نمایشگاه، عرضه و تقاضا است.  

وی با اشاره به ارزیابی اثربخشی ششمین نمایشگاه رینوتکس در سال گذشته گفت: راه اندازی کسب و کار ۱۴ درصد افزایش یافت،  فروش ایجاد شبکه فروش، افزایش سهم بازار ۶.۲ درصد، جذب سرمایه گذار داخلی ۱.۶ درصد، عقد قرارداد داخلی ۸.۳ درصد و در مجموع، اثربخشی نمایشگاه ششم رینوتکس در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۹.۲ درصد بوده است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سال گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ فناوری به نمایشگاه آمد که ۴۳۳ طرح خارج از استان بود و ۱۱ طرح فناورانه نیز از خارج از کشور شرکت کرده بودند و همچنین ۱۷۵ نیاز معرفی شد.

۶۱۲۰/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.