به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی پس از بازدید از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نشست هم اندیشی با موضوع بازشناسی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و نقاط قوت منطقه با محوریت اقتصادی حضور یافت.
وی در این نشست با ابراز خرسندی و تقدیر از اقدامات آستان قدس رضوی در منطقه محروم سرخس گفت: امیدواریم با اولویت قراردادن اقتصاد درون زا و فعال سازی زیرساخت‌های اقتصادی و با کار و همت مضاعف بتوان از همه ظرفیت‌های این منطقه استفاده کرد.
این نشست با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان اقتصادی رضوی و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس و جمعی از مدیران و مسئولان منطقه برگزار شد.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی خود در کانون کشورهای عضو اکو قرار گرفته و به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و کشورهای افغانستان و پاکستان شناخته می‌شود.
فعالیت این منطقه ویژه اقتصادی همزمان با افتتاح راه آهن مشهد - سرخس - تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور جهان در سال ۱۳۷۵ آغاز شد.
این منطقه در ۱۵۰ کیلومتری شرق مشهد و ۱۵ کیلومتری شهر سرخس، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.