مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور تسهیل در رفت‌ و آمد راهپیمایان و اهمیت حضور اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی فردا سرویس‌دهی خطوط قطار شهری از ساعت هفت تا ۹ صبح در تمامی ایستگاه‌ها رایگان خواهد بود.
وحید مبین مقدم افزود: همچنین از ساعت  ۱۱ تا ۱۳ ظهر در ایستگاه‌های بسیج واقع در خط یک و ایستگاه شهدا واقع در خط دو سرویس دهی به رایگان انجام می‌شود.
راهپیمایی ۱۳ آبان در شهر مشهد با حضور مردم، طلاب، دانشجویان، استادان و دانش‌آموزان ساعت هشت و نیم صبح از میدان بسیج به سوی حرم مطهر رضوی انجام می‌شود و شرکت کنندگان پس از اجتماع در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی از سخنرانی سردار سرلشکر رحیم صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب بهره‌مند می‌شوند.
نواختن زنگ استکبارستیزی از جمله برنامه‌های روز ۱۳ آبان است که در تمام مدارس خراسان رضوی به صدا درمی‌آید و مراسم نمادین آن ساعت هشت صبح در آموزشگاه سیزده آبان عنصری مشهد برگزار خواهد شد.
خط یک قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یک در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.