دادگستری خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از غلامعلی صادقی گزارش داد: ارزش این اراضی افزون بر ۲۰ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۶ مورد قلع و قمع به خاطر تغییر کاربری‌های غیر قانونی و مستحدثات غیر مجاز در اراضی ملی خراسان رضوی صورت پذیرفته است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی اظهار داشت: این رفع تصرفات بیشتر در حوزه‌های ادارات مختلف از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان ملی زمین و مسکن و جهاد کشاورزی این استان بوده است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی و مهم دوره جدید مدیریت دستگاه قضایی در خراسان رضوی کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی است که این امر با اقدامات مستمر پیشگیرانه دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله ایجاد گروه‌های گشت مستمر به منظور جلوگیری از تصرف و تغییرکاربری زمین‌های ملی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از آثار و نتایج تشکیل گروه‌های گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال رفع تصرفات صورت گرفته در خراسان رضوی  است.
صادقی افزود: دستگاه قضایی در امر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه جدی با فساد عزم راسخ داشته و در این راستا نیازمند مشارکت و حضور مردم است و در برخورد با متخلفین و مجرمان در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت رفتار خواهد کرد.

هشت میلیون هکتار اراضی ملی در خراسان رضوی وجود دارد که ۶ میلیون هکتار از این میزان دارای سند مالکیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.