مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌ رضوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۴۲ نفر خدمات امدادی و ۱۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.

سید مجتبی احمدی افزود: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ششمین سال اجرای طرح همسفران خورشید با راه‌اندازی ۱۰۶ پایگاه ثابت، موقت و قرارگاه امدادرسانی با یک هزار و ۲۶۱ نیرو در قالب چهار هزار و ۹۰ نفرروز به زائران خدمت‌رسانی کرد.

وی با بیان اینکه خدمات امدادی این طرح شامل تست فشار خون و معاینه توسط پزشک و طب سنتی بود اظهار داشت: از مجموع زائرانی که خدمات درمان سرپایی دریافت کردند ۹۲ نفر به مرکز درمانی اعزام شدند.

وی گفت: در اجرای طرح امسال ۲۳۷ هزار و ۴۳۹ مورد پماد، باند، داروهای فوریتی و سه هزار و ۴۵۱ مورد اقلام فرهنگی و بسته‌های آموزشی به زائران ارائه شد.
احمدی افزود: در این طرح همچنین ۶۵ دستگاه آمبولانس، ۲۷ دستگاه خودرو نجات، ۳۵ خودرو کمک‌دار سبک، ۲ خودرو ارتباطات، ۶ موتورآمبولانس امدادی، هشت خودرو پشتیبان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ فروند بالگرد امدادی MI۱۷ با مجموع ۱۶ سورتی پرواز به کار گرفته شد.

وی اظهار داشت: شعب هلال احمر بجستان، بردسکن، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، جغتای، جوین، خواف، داورزن، درگز، رشتخوار، سبزوار، سرخس، فریمان، فیرزوه، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور در اجرای این طرح فعالیت و همکاری داشتند.

در دهه پایانی ماه صفر چهار میلیون و ۸۳۱ هزار و ۷۱۳ زائر و مسافر به مشهد سفر کردند که از این تعداد ۵۰۵ هزار نفر به صورت پیاده وارد این شهر شدند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.