محمدعلی دهقان دهنوی عصر شنبه پس از نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در تشریح مصوبات این نشست ضمن اعلام این خبر افزود: واگذاری تامین بخشی از نیازهای گمرک ایران توسط اتاق بازرگانی در پی درخواست اعضای این تشکل انجام گرفت.

وی ادامه داد: تفویض اختیار اجرای ماده ۳۵ آیین نامه اجرایی تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در جهت صدور و تمدید پروانه اقامت بلندمدت سرمایه‌گذاران خارجی از مرکز کشور به خراسان رضوی از دیگر درخواست‌های فعالان اقتصادی این نشست بود که سازمان سرمایه گذاری برای این تفویض اعلام آمادگی کرد تا پیگیری‌های لازم برای اینکه سایر دستگاه‌های ذیربط در این خصوص همکاری کنند صورت گیرد.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در راستای تحقق اقامت پنج ساله سرمایه‌گذاران خارجی در ایران در ازای سپرده‌گذاری ۲۵۰ هزار دلاری، مقرر شد هرچه سریع‌تر آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی آن ابلاغ شود.

دهقان افزود: ابلاغ آیین نامه فعالیت مراکز خدمات سرمایه گذاری از دیگر درخواست‌های فعالان اقتصادی خراسان رضوی بود که این موضوع در کمیسیون اقتصاد تصویب شده و اقدامات لازم برای ابلاغ سریع‌تر آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: درخواست دیگر فعالان اقتصادی خراسان رضوی اتخاذ شیوه‌های دیگر مانند تهاتر در انتقال سرمایه خارجی به کشور به دلیل محدودیت‌های فعلی در انتقال نقدی از کشورهای دیگر به ایران بود که در این نشست به تصویب رسید.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: اصلاح ماده ۳۰ و ۴۰ قانون ثبت شرکت‌ها از دیگر مصوبات این نشست بود چرا که این دو ماده محدودیت‌هایی را برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد کرده است که ماده ۳۰ مربوط به ثبت متقابل و ماده ۴۰ مربوط به مهلت سرمایه گذاری‌ها در بحث ساختمان است و  هم اینک پیشنهاد اصلاحی هر دو ماده توسط سازمان سرمایه گذاری در حال انجام است.

دهقان تعدد پنجره‌های واحد سرمایه‌گذاری در اغلب استان‌های کشور را یک مشکل جدی ذکر و اضافه کرد: دستگاه های اجرایی مختلف، پنجره‌های سرمایه گذاری متفاوتی را ایجاد کرده‌اند در حالی که باید یک پنجره واحد متمرکز با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود که این مهم نیز از مصوبات نشست امروز بود.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد سازمان امور مالیاتی با همکاری اتاق بازرگانی ایران نسبت به بازنگری نظام هدف‌گذاری وصول درآمدهای مالیاتی در جهت توسعه متوازن و تحقق عدالت مالیاتی اقدام کند و  همچنین به منظور ارتقای فرهنگ مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با تشکل‌های بخش خصوصی همکاری کنند.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش اختیارات ارکان اعتباری خراسان رضوی از دیگر درخواست‌های مسئولان این استان بود که مقرر شد این اختیارات برای بانک‌های استان تا ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

دهقان افزود: در این نشست مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی قبل از واگذاری هر گونه زمین در شهرک‌ها به سرمایه‌گذاران، واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها را به سرمایه‌گذاران معرفی کند. 

وی ارائه مدل و نتایج طرح مثلث توسعه اقتصادی–فرهنگی استان خراسان رضوی در ستاد مرکزی فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور و تسری اجرای آن به کل کشور را از دیگر مصوبات این نشست ذکر کرد.

نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور مسئولان استان و مدیران تشکل‌های اقتصادی از جمله رئیس اتاق بازرگانی ایران روز شنبه در مشهد برگزار شد.

یادآور می شود وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.