حجت‌الاسلام حسین نیساری روز شنبه در دیدار با فرماندار کاشمر گفت: وجود هزار و ۳۰۰ موقوفه و بیش از ۱۲ هزار رقبه کاشمر را به شهری وقفی در کشور تبدیل کرده است. 

وی افزود: قدیمی‌ترین موقوفه که البته بزرگترین موقوفه شهرستان کاشمر نیز محسوب می‎شود مربوط به ۴۹۶ سال قبل و در سال ۹۰۲ هجری شمسی است که توسط ابن علی کاشفی صورت گرفته و  حدود نصف شهر کاشمر مشمول این موقوفه می‌شود.

وی ادامه داد: طی یک دهه گذشته عملکرد سازمان اوقاف نسبت به گذشته متفاوت بوده و با رویکرد جدیدی فعالیت کرده است به طوری که در یک دهه اخیر نسبت به ۳۲ سال گذشته دوبرابر وقف جدید در کشور به ثبت رسیده و این نشانه اعتماد مردم به موضوع وقف و اوقاف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: طی یک سال گذشته در مناسبت‎های مختلف مذهبی و ملی در سه بقعه متبرکه شهرستان هزار و ۲۴۰ برنامه فرهنگی برگزار شده است.

نیساری حفظ اموال موقوفات را منوط به اخذ سند مالکیت دانست و افزود: در یک سال اخیر ۳۵۰ رقبه سنددار و ۲۰۰ پرونده قدیمی تبدیل به سند تک برگ شده است.

وی ادامه داد: در این مدت هزار و ۶۷۵ متر مربع  فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه و موقوفات کاشمر انجام شده، همچنین ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی، تهیه و اجرای طرح جامع امام زادگان و نیروگاه خورشیدی از محل موقوفات از مهمترین اقدامات عمرانی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشمر در مدت مزبور است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.