کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی از دیشب نیمه جنوبی و غربی این استان را فرا گرفته است و هم اکنون در شهرستان های بجستان، تایباد و تربت جام ادامه دارد.
فریدون سنگچولی افزود: بیشترین میزان بارش از شب گذشته تاکنون در تربت جام به میزان حدود ۲ میلیمتر گزارش شده است.
وی اظهار داشت: بارندگی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری شدت گرفته و تمام مناطق این استان را در بر می‌گیرد که احتمال آبگرفتی معابر به ویژه در نواحی شمالی و غربی استان وجود دارد.
وی با اشاره به کاهش چند درجه ای دمای هوا در خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش دارد.
سنگچولی افزود: از فردا (یکشنبه) تا روز پنجشنبه هفته جاری میانگین دما در این استان چهار تا پنج درجه افزایش می‌یابد و تا روز چهارشنبه بیشینه دمای مشهد به ۲۳ درجه سلسیوس می‌رسد.
وی اظهار داشت: میانگین دما در خراسان رضوی از روز پنجشنبه هفته جاری روند کاهشی داشته بطوریکه بیشینه دمای هوا در مشهد پنج درجه کاهش می‌یابد.
وی گفت: کمینه دمای مشهد نیز طی این مدت بین هشت تا ۱۱ درجه در نوسان خواهد بود.
قوچان با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۲۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌هان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان بجستان با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی روز پنجشنبه هفته گذشته نیز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر بر اثر بارندگی بویژه در نواحی شمالی و غربی استان هشدار داده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.