علی رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تربت حیدریه با در اختیار داشتن ۳۱۲ هزار راس دام سبک و ۱۶۰ هزار راس دام سنگین به ترتیب با ۴.۳ و ۴.۶ درصد، بخش مهمی از گوشت قرمز شهر مشهد و سایر شهرستان های اطراف را تامین می کند که باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی از این ظرفیت مهم به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی ادامه داد: تربت حیدریه با در اختیار داشتن بزرگترین بازار دام شرق کشور هنوز نتوانسته از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند که نبود صنایع تبدیلی، فرآوری و همچنین بسته بندی گوشت قرمز و خروج دام زنده یکی از علل آن است. 

فرماندار تربت حیدریه گفت: با وجود در اختیار داشتن این حجم از دام سبک و سنگین، نبود کشتارگاه صنعتی از جمله مشکلات اساسی در این شهرستان است که البته با توافق صورت گرفته کشتارگاه صنعتی این شهر در آینده نزدیک عملیاتی و راه اندازی می شود که در صورت تحقق این مهم بخشی از کمبودهای موجود در این بخش رفع خواهد شد.

رستمی بر لزوم جلوگیری از خروج غیر قانونی و قاچاق دام و نظارت بر محموله های دام و طیور تاکید کرد و افزود: سالیانه ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار دام سبک و سنگین از این شهرستان خارج می شود که جلوگیری از این امر نیازمند راه اندازی پست کنترل و قرنطینه در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شیردل کامه است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.