حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صفدری روز سه‌شنبه در جریان بازدید از موکبهای برپا شده در مرز دوغارون شهرستان تایباد طی گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ورود زائران کشور افغانستان از دوغارون به ایران و سکونت موقت آنها در این گذرگاه مرزی اقدامات و خدمات مناسبی از سوی نهادهای متولی برای تسهیل روند ورود و خروج آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس همه اقدامات لازم در خراسان رضوی برای تکریم و میهمان نوازی زائران عبوری به سمت مرزهای غربی ایران انجام شده و تا ورود آخرین کاروان از افغانستان به ایران روند ارایه خدمات تداوم دارد.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: وضعیت کمی و کیفی موکبهای برپا شده از سوی ستاد اربعین شهرستان تایباد نیز نسبت به سالهای پیش کاملا ارتقا یافته و ارائه خدمات در حوزه‌های درمانی، بهداشت و فرهنگی از نکات برجسته فعالیت در این موکبها است. 

وی همچنین بر اهمیت اعتقادی و لزوم تداوم برپایی آیینهای مرتبط با حماسه عاشورا و اربعین حسینی تاکید و بیان کرد: انسانهای آزادیخواه با تمسک به اهل‌بیت عصمت و طهارت و حضرت سیدالشهدا(ع) برای آزادی و استقلال گام برداشته و با توسل به این راه، مسیر خود را مشخص کرده‌اند. برپایی هرچه گسترده‌تر و باشکوهتر آیینهای اربعین حسینی آن هم در برهه حساس کنونی به معنای مبارزه با رویکردهای استکبار جهانی به خصوص آمریکایی است که در هر نقطه از حضور مسلمانان فعالیتی به جز خرابکاری ندارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صفدری افزود: هر فردی که در این زمان لبیک گوی اربعین سیدالشهدا(ع) و حماسه عاشورا بوده در واقع با کاخ ستم یزدیان معاصر در حال مبارزه است و این مهم هم‌اینک در متن زندگی مردم قرار دارد. 

وی به حضور مقتدر و موثر نیروهای مسلح و امنیتی در جای‌جای میهن اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: بر این اساس هم‌اینک تمامی مناطق کشور به ویژه نقاط مرزی در امنیت کامل هستند و بایسته‌های امنیتی اقوام و مذاهب مختلف در ایام پایانی عزاداریهای ماه صفر به طور کامل تامین و برقرار است. 

ظرف روزهای ۱۴ تا ۲۹ مهر ماه جاری ۵۰ هزار و ۲۵۶ از اتباع کشور همسایه و مسلمان افغانستان به منظور شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عراق و نیز آیینهای سوگواری دهه آخر ماه صفر از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده‌اند.

خراسان رضوی ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که  ۹۰ کیلومتر آن در حوزه شهرستان تایباد واقع است. تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و گذرگاه مرزی دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری تایباد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.