هادی مخملی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه بازرسان اتاق اصناف مشهد از اواسط شهریور ماه امسال طرح اجباری کردن نصب برچسب قیمت بر روی کالا و صدور صورت حساب برای مشتری را برای صنوف اطراف حرم مطهر رضوی آغاز کردند.

وی اظهار داشت: این طرح به صورت ارشادی و تذکر شفاهی اجرا شد و پس از آن برای متخلفینی که موارد یاد شده را رعایت نکرده بودند، پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی گفت: از اواسط شهریور ماه تاکنون طی ۲۲ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی توسط گروه بازرسان اتاق اصناف مشهد، یکهزار و ۹۰۰ مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مخملی افزود: نتیجه این طرح رعایت نصب برچسب قیمت بر روی کالا و صدور صورت حساب برای مشتری توسط بیش از ۸۰ درصد از صنوف مستقر در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی شده است.

وی در باره طرح ویژه نظارتی برای کنترل بازار در دهه پایانی ماه صفر نیز اظهار داشت: این طرح با همکاری مرکز بهداشت و تعزیرات حکومتی و دامپزشکی از اول تا ۱۰ آبان ماه در شهر مشهد و جاده های منتهی به آن اجرا می شود.

وی گفت: در این طرح ۳۰ گروه بازرسی ۲ نفره شامل بازرس و یک کارشناس از اتحادیه ها حضور دارند و پنج پایگاه نظارتی ثابت و سیار در خیابان آیت الله بهجت، عرصه میدان شهدا، میدان بیت المقدس، خیابان شیخ طوسی و خیابان طبرسی جنوبی مستقر می شود.

مخملی افزود: در این مدت ۴۰ گشت مشترک بازرسی در حوزه کالاهای اساسی، امنیت مواد غذایی و سوغات با همکاری مرکز بهداشت و تعزیرات حکومتی و دامپزشکی در مشهد انجام می شود.

وی ادامه داد: ساعت بازرسی از ۹ صبح تا ۲۱ شب خواهد بود و شکایات در کمترین زمان ممکن بررسی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۱۰۵ هزار و ۶۰۷ واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در کلانشهر مشهد فعال هستند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۱۹ واحد توزیعی، ۱۷هزار و ۱۲۹ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۹۲۹ واحد خدماتی و ۱۶ هزار و ۱۳۰ واحد فنی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.