رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز دوشنبه در دیدار با صنعتگران شهرستان سبزوار گفت: با صدور این پروانه های بهره برداری در بخش معدن ۱۶۸ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
محمد رضا مس فروش افزود: همچنین طی این مدت ۲۱ فقره پروانه اکتشاف معدنی  و ۱۸ فقره گواهی اکتشاف با میزان سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد ریال در خراسان رضوی صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات خراسان رضوی طی ۶ ماه نخست امسال یک میلیون و ۷۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۷۷۶ میلیون دلار بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرات کالا از گمرکات استان نسبت به ۶ ماهه نخست پارسال به لحاظ وزنی ۳۰ درصد بیشتر و از نظر ارزش ۳۰ درصد کاهش یافته است.
مس فروش افزود: عمده کالاهای صادراتی امسال شامل زعفران، سایر روغن های سبک و فرآورده ها به جز بنزین و روغن های قیری بوده که به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و ازبکستان صادر شده است.

در استان خراسان رضوی تاکنون ۱۶۷ فقره گواهی اکتشاف معتبر با میزان ۱۶۶ میلیون تن صادر شده است و صدور هزار و ۷۵ پروانه معدنی معتبر با ذخیره ۲.۹ میلیارد تن و استخراج اسمی بیش از ۳۶ میلیون تن زمینه اشتغال ۱۰ هزار و ۹۵۰ نفر را با سرمایه گذاری چهار هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال فراهم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.