سکینه چمبری روز دوشنبه در حاشیه مانور آتش نشانی در شهرک صنعتی خیام نیشابور در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر چهار واحد صنعتی با سرمایه‌ گذاری خارجی در این شهرک فعالیت دارد و چهار شرکت نیز به شرکت دانش بنیان تبدیل شده‌ است.
وی اظهار داشت: بیشتر واحدهای تولیدی بزرگ به دلیل کمبود سرمایه یا مشکل در تامین مواد اولیه به دلیل تحریم ها و واحدهای کوچک نیز به دلیل عدم توانمندی مدیران دچار مشکل هستند.
وی گفت: از سه سال قبل مدیریت شهرک صنعتی خیام توسط شرکت خدماتی این شهرک انجام می شود که سهامداران آن شامل همه صاحبان صنایع مستقر در این شهرک هستند و طی این مدت در حدود ۲۰ درصد از مساحت شهرک صنعتی خیام فضای سبز استاندارد ایجاد شده است.
چمبری افزود: آب مورد نیاز شهرک صنعتی خیام توسط سه چاه عمیق با ظرفیت ۴۷ لیتر در ثانیه و ۱۴ ساعت در شبانه روز تامین می گردد که به علت فرسودگی سیستم آبرسانی با مشکل مواجه هستیم و با اجرای طرح مهندسی میزان هدر رفت آب به پنج درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: تصفیه خانه شهرک صنعتی خیام با اعتبار هفت میلیارد ریال و ظرفیت روزانه سه هزار متر مکعب در حال توسعه و بهسازی است و میزان بار آلودگی پساب این تصفیه خانه نیز در حد استاندارد است.
وی گفت: طی یک سال گذشته با همکاری آتش‌ نشانی ممیزی ایمنی واحدهای صنعتی در این شهرک انجام و اخطارها و توصیه‌های ایمنی لازم ارائه شده است.
شهرک صنعتی خیام نیشابور دومین شهرک صنعتی فعال استان خراسان رضوی از نظر سرمایه، تعداد و ترکیب صنایع می باشد که در سال ۱۳۶۸ به تصویب هیات وزیران و در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید.
این شهرک دارای ۲ فاز به مساحت ۲۴۶ هکتار است و حدود پنج هزار نفر در ۲۸۷ واحد صنعتی آن مشغول کار هستند.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.