مدیر امور دام خراسان رضوی روز سه شنبه در نشست با دامداران شهرستان سبزوار گفت: هفت میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک و ۳۱۵ هزار راس دام سنگین در استان خراسان رضوی وجود دارد که باید زیر پوشش طرح پلاک گذاری قرار گیرد.
مجید جعفری افزود: در حوزه دام سبک زیر ساخت های لازم و پلاک های مورد نیاز آماده شده که با اطلاع رسانی به دامداران تا پایان سال این طرح بطور کامل در استان اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: طبق مصوبه هیات وزیران، مالکان دام سبک و سنگین موظف به پلاک گذاری دام و ثبت اطلاعات دام های خود در سامانه هویت بخشی دام هستند و حمل و  نقل، خرید و فروش دام در صورتی مجاز است که مشخصات دام ها با کد ۱۵ رقمی در سامانه اصلاح نژاد و هویت دام کشور ثبت شود.
وی ادامه داد: با اجرای طرح پلاک گذاری دام در مرحله نخست آمار و اطلاعات دام کشور بطور دقیق ثبت می شود و همچنین با جلوگیری از قاچاق دام برنامه های اصلاح نژاد و بهبود مدیریت گله ها  و افزایش تولیدات دامی اجرا می شود.
مدیر امور دام خراسان رضوی گفت: همچنین در کنار طرح پلاک گذاری دام با اجرای طرح ساماندهی دامداری ها تمام اماکن دامداری و پرورش دام دارای هویت وشناسنامه می شوند و همزمان طرح بیمه اجباری دام نیز به اجرا گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه هدف  از اجرای این طرح کمک به دامداران و افزایش تولید و درآمد دامداران است افزود: دامداران برای ثبت پلاک دام و دامداری های خود به دامپزشکی ها و تشکل های دامپزشکی مراجعه کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.