سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

بهره‌برداری از چند طرح بزرگ با حضور جهانگیری در خراسان جنوبی

طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید، برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

همچنین عملیات اجرایی راه‌آهن بیرجند - یونسی به طول ۳۲ کیلومتر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال نیز همزمان با این سفر با حضور مسعود سلطانی‌فر جانشین فرمانده اقتصاد مقاومتی و وزیر معین خراسان جنوبی آغاز شد.

خدمات‌رسانی به روستاییان، از نقاط درخشان کارنامه نظام

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه روستاییان و عشایر ذخایر ارزشمند کشور هستند، گفت: یکی از نقاط درخشان کارنامه نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب ، خدمات‌رسانی به روستاییان و عشایر است.

اسحاق جهانگیری در خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی یکی از استان‌های در مسیر توسعه است و با توجه به اینکه مرز مشترک با افغانستان دارد می‌توانیم از این طریق تعاملات خود را با این کشور افزایش دهیم.

بازگشایی خسروری و عزیمت زائران اربعین

فرماندار قصرشیرین گفت: پس از چهار روز وقفه عزیمت دوباره زائران اربعین حسینی (ع) از مرز رسمی خسروی به عراق آغاز شد.

مرادعلی تاتار افزود: ممنوعیت عزیمت زائران از مرز رسمی خسروی به درخواست طرف عراقی به دلیل مشکلات داخلی عراق و بغداد به مدت چهار روز انجام شده بود که با لغو ممنوعیت از شب گذشته زائران اربعین وارد شهرستان شده و از صبح امروز شاهد از سرگیری تردد زائران به عراق هستیم.

ایجاد استان جدید در دستور کار وزارت کشور نیست

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: در زمان حاضر هیچ برنامه‌ای برای تقسیمات کشوری در حوزه کاهش یا افزایش تعداد استان‌ها وجود ندارد.

سعید جلالی افزود: انگیزه‌ای در خصوص تفکیک استان‌های کشور وجود ندارد و در آینده نیز در صورت وجود چنین پیشنهادی، بررسی آن از طریق این نهاد انجام می‌شود.

ورود قطارهای ویژه اربعین از ۱۶ مهر به کرمانشاه

مهردادسالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش رام‌های قطار کرمانشاه در ایام اربعین به ۲۳۰ مورد گفت: حرکت قطارهای، تهران، مشهد، اصفهان، همدان، قم و زاهدان به کرمانشاه و برعکس از روز ۱۶ تا ۳۰ مهر هر روز انجام خواهد شد.

گردشگران گم‌شده در ایلام پیدا شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از پیدا شدن کوهنوردان مفقود شده در دره ویژدرون شهرستان ملکشاهی خبر داد و گفت: این تیم ۱۲ نفره که از ۲ روز گذشته مفقود شده بودند اوایل صبح امروز پیدا شدند.

حسین عارفی افزود: با تلاش تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر و گروه های مرتبط، اوایل صبح امروز کوهنوردان مفقود شده پیدا و به مرکز استان منتقل شدند.

توسعه تولید پایدار محصول پنبه ضروری است

وزیر جهاد کشاورزی توسعه پایدار کشت و تولید محصول پنبه را در کشور امری ضروری برای کاهش فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم استکبار اعلام کرد.

محمود حجتی افزود: پنبه محصولی راهبردی در ضروریترین مصارف جامعه اعم از پوشاک، روغن، خوراک دام و دیگر محصولات صنعتی است لذا نقشی مهم در اقتصاد ملی و حفظ اشتغال دارد.

اتصال هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آبرسانی پایدار

وزیر نیرو گفت: یک تصفیه خانه هر ۴۵ روز با تلاش مسئولان وارد مدار و هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار متصل می‌شود.

رضا اردکانیان افزود: با تکمیل و اجرای این طرح‌ها تحول بسیار بزرگی در زمینه تامین آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی ایجاد می‌شود.

سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر خط ریلی در دست اجرا است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر طرح حمل و نقل ریلی در سطح کشور در دست اجراست که با تکمیل آنها، بیشتر استان‌های کشور به خط ریلی متصل می شوند.

خیرالله خادمی افزود: با اتصال استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و همدان، تاکنون ۲۲ استان کشور به شبکه ریلی متصل شده و ۷۲۰ کیلومتر خط راه آهن در ۲ سال گذشته اجرا و بهره برداری شده است.

۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش فضای آموزشی کشور نیاز است

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با بررسی‌های انجام شده به مبلغی نجومی معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی کشور نیاز است که همکاری خیرین را می‌طلبد.

"داریوش ورناصری" افزود: طرح‌های جدید فضاهای آموزشی حتما باید با مشارکت خیرین آغاز شود تا در جذب اعتبارات ملی با مشکل برخورد نکنیم.

۱۵۰ میلیون راس دام علیه تب برفکی مایه کوبی می‌شوند

به گفته رییس سازمان دامپزشکی کشور ۸۰میلیون دام سبک و ۷۰میلیون دام سنگین کشور بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی می‌شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مرحله دوم طرح ملی هماهنگ و سراسری مایه کوبی دام برای کنترل بیماری تب برفکی آغاز شده است.

لزوم رعایت حجاب در جامعه، فرهنگ‌سازی شود

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به این‌که نیروی انتظامی درموضوع حجاب زحمت زیادی می‌کشد،‌ گفت: باید لزوم رعایت حجاب اسلامی در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

این مرجع تقلید دردیدار سردارحسین اشتری،‌ فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی دربرخورد با هنجارشکنان و ازجمله هنجارشکنی‌ها در بحث حجاب زحمت زیادی می‌کشد که برای موفقیت این تلاش‌ها باید صداوسیما و رسانه‌ها و همه ادارات در این موضوع هماهنگ شوند و به‌صورت فراگیر به فرهنگ‌سازی بپردازند.

وزیر کشور عراق از مرز شلمچه دیدن کرد

 وزیر کشور عراق با حضور در مرز بین المللی شلمچه در استان خوزستان از وضعیت تردد زائران ایرانی و اتباع خارجی اربعین از این گذرگاه مرزی بازدید کرد.

یاسین الیاسری به همراه احمد سیاهپوش سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره  برای اطلاع از آخرین وضعیت تردد زائران ایرانی به سمت عراق از زیر ساخت های مرز شلمچه دیدن کرد.

گزارش های استان ها

"بی‌نظمی پروازهای فرودگاه جیرفت موجب سلب اعتماد مسافران شد" گزارشی از دفتر جیرفت که به بی‌نظمی و کنسلی‌های مداوم خط پروازی جیرفت - تهران اشاره کرده است.

گزارش "غفلت عشایر از مزایای بیمه" از مرکز خرم‌آباد به بحث بیمه و مستمری عشایر پرداخته است.

گزارشی با عنوان "آیا شهر بام‌های سفالی به تاریخ می‌پیوندد؟" از دفتر آستارا که آثار منفی جایگزینی سازه‌های فلزی و سیمانی به جای بام‌های سفالی در این منطقه از ایران را واکاوی کرده است.

دانش‌آموزان حاضر، معلمان غایب" نیز عنوان گزارشی از مرکز بجنورد است که به نبود معلم در برخی کلاس‌های درس استان خراسان شمالی پرداخته است.

"ضرورت حفاظت از قلمروی خرس قهوه‌ای در آذربایجان‌شرقی" نیز گزارشی از مرکز تبریز است که به معرفی خرس قهوه‌ای  بزرگ جثه‌ترین گوشتخوار ایران و گونه «در معرض تهدید» جهانی که دامنه کوه‌های سهند و جنگل‌های ارسباران آذربایجان شرقی، زیستگاه اصلی آن در ایران محسوب می‌شود پرداخته است.

۱۳۵۲/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.