به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام سیدعباس صالحی آمده است: این چهره خدوم و پرهیزگار که حائز رتبه نخست در مسابقات بین­المللی قرآن بود، نقشی مؤثر در ترویج فرهنگ قرآنی و معارف کلام وحی و هنر تلاوت به شیوه شاگرد پروری ایفا کرد.

تأسیس حسینیه خیاطان در مشهد مقدس در دهه­های نخستین انقلاب اسلامی و ایجاد پایگاهی قرآنی و فضایی جذاب برای حضور علاقه­مندان به معارف اسلامی و قرآنی از خدمات شایسته آن مرحوم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام درگذشت این چهره فاخر قرآنی را به جامعه قرآنی کشور و خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه و علو درجات برای آن فقید سعید، صبر و  بردباری بازماندگان معزز را مسألت کرد.»

کاظم محمدزاده پیشکسوت قرآنی و استاد قاری قرآن کریم خراسان رضوی روز یکشنبه بعد از تحمل یک دوره بیماری در یکی از بیمارستان های مشهد دارفانی را وداع گفت.

کاظم محمدزاده

کاظم محمدزاده در سال ۱۳۳۴ متولد شد. از ۹ سالگی در جلسات قرآن حضور یافت و کم‌کم به جلسات تخصصی‌تر راه پیدا کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسابقات گوناگون شرکت کرد و در این راه از تشویق‌ و همکاری‌های مسئول دارالتحفیظ و مسئول حسینیه خیاط‌های مشهد بهره برد.

چهار بار نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف(سال‌های۱۳۵۷ تا ۱۳۶۴)، نفر اول مسابقات بین‌المللی لیبی سال ۱۳۵۸، نفر دوم مسابقات بین‌المللی مالزی سال ۱۳۶۴، نفر اول مسابقات بین‌المللی ایران سال ۱۳۶۵ از جمله رتبه‌های این استاد پیشکسوت قرآنی بود.

اداره جلسه قرآن شب‌های چهارشنبه حسینیه خیاط‌های مشهد، عضو شورای قرآن آستان قدس رضوی، عضو شورای قرآن صدا و سیمای خراسان رضوی ازجمله فعالیت‌های وی بود. همچنین، سفر به کشورهای لیبی، مالزی، ایتالیا، چین، ژاپن، آلمان، اتریش، آفریقای جنوبی و... در کارنامه این استاد پیشکسوت قرآنی کشور قرار دارد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم محمدزاده امروز دوشنبه (۱۵ مهرماه ۹۸) در جوار ملکوتی حضرت رضا(ع) در صحن آزادی برگزار و پس از آن با حضور شماری از مسئولان محلی و استانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مردم، جامعه قرآنی و اقشار مختلف بدرقه و در جایگاه ابدی خود به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم آن مرحوم نیز روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه جاری از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در حسینیه نصرت (کوی دکترا) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.