آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در جمع کاروان بزرگ دانش آموزان اعزامی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی در مشهد افزود: همین ویژگی راهپیمایی عظیم اربعین است که پشت جهانخوران را به لرزه در آورده است و همه دیدیم در چند روز گذشته چگونه تلاش کردند با ایجاد بلوا حس نا امنی را در جوامع اسلامی تلقین کنند تا بتوانند از برگزاری این کنگره بزرگ اسلامی پیشگیری یا لااقل آن را کم رنگ کنند.

او اضافه کرد: راهپیمایی اربعین سر آغاز تمدن نوین اسلامی است و یکی از ویژگی های راهپیمایی اربعین به عنوان مقدمه ساز تمدن اسلامی، تشکل و تجمع و اتحاد همه مومنان و متدینان است.

وی ویژگی دوم این راهپیمایی را حاکمیت عشق و احساس در این حرکت دانست و ادامه داد: تمام این قدم برداشتن ها آمیخته با یک انقلاب درونی است و کسانی که در این حرکت شرکت می کنند قدم هایشان با ذکر سلام و عشق به سیدالشهداء (ع) و قطرات اشکی است که گونه هایشان را فرا می گیرد.

امام جمعه مشهد گفت: وجود عشق و احساس در تمدن نوین اسلامی بسیار مهم است و زندگی در این تمدن، زندگی دلبسته به رفاه و لذات دنیوی و شهوانی نیست بلکه در تمدن نوین اسلامی زندگی در حرکت و پویایی است.

علم الهدی افزود: ویژگی سوم تمدن نوین اسلامی که در حرکت عبادی، سیاسی راهیپیمایی اربعین جاری است تمسک به عقلانیت و اندیشیدن است با این توضیح که معمولا در سایر حرکت ها، عقل برای اجرای نیات مادی و نفسانی انسان‌ها کمک کار است در حالی که در این راهپیمایی، عقلانیت برای عبودیت پروردگار استخدام می شود.

وی ادامه داد: خاصیت چهارم این راهپیمایی ترویج همزیستی مسالمت آمیز بلکه فراتر از آن همزیستی مسالمت آمیز همه ملت‌ها، نژادها و فرهنگ ها همراه با عشق و اخوت و برادری و احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر است که این از ویژگی های مهم تمدن اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تمدن اسلامی عشق انسان نسبت به انسان و احساس مسئولیت انسان‌ها نسبت به یکدیگر را ترویج می کند که در راهپیمایی بزرگ اربعین مستتر است.

علم الهدی افزود: پنجمین خاصیت مشترک راهپیمایی اربعین با تمدن نوین اسلامی حرکت همه به سوی یک مقصد و در راه رضای خداوند است که همه این خاصیت هایی که گفته شد در راهپیمایی بزرگ اربعین وجود دارد.

او خطاب به دانش آموزان خراسان رضوی که راهی سفر راهپیمایی بزرگ اربعین هستند و به نام "فرستادگان امام رضا (ع) " نام‌گذاری شده اند گفت: شما نسل چهارمی های انقلاب، حاصل تمامی فراز و فرود ۴۰ ساله آن و بسیار آگاه تر از نسل های گذشته هستید از این رو سفیران طنین انداز معرفی حماسه عاشورا و واقعه کربلا در جهان هستید.

وی افزود: این سفر معنوی که سر آغاز جهش در این مقطع سنی از زندگی شما شده است ثمرات مثبتی در تمام طول زندگی شما خواهد داشت و این فرصت، موهبتی بزرگ است که خداوند نصیب شما کرده که باید از آن نهایت استفاده را برای خودسازی و ارتقای بصیرت برد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: دانش آموزان برای دومین سال متوالی از استان خراسان رضوی به پیاده روی عظیم اربعین اعزام می شوند.

حجت الاسلام مهدی جعفری  افزود: سال گذشته ۲۵۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر خراسان رضوی به این سفر اعزام شدند و امسال نیز ۳۰۰ دانش آموز دختر و ۳۰۰ دانش آموز پسر زیارت اولی از مناطق محروم و کم برخوردار استان  از پایه های نهم، دهم و یازدهم با ۱۲ دستگاه اتوبوس به این راهپیمایی  اعزام می شوند.

۶۰۷۰/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.