محمدصادق براتی روز دوشنبه در مراسمی به منظور حرکت نخستین قطار انتقال زائران حسینی از مشهد به مقصد کرمانشاه افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ۸۱ هزار زائر آیین امسال راهپیمایی اربعین حسینی از طریق شبکه ریلی خراسان به سمت مرزهای غربی کشور منتقل می‌شوند.  
وی ادامه داد: در این چارچوب ۱۶۶ رام قطار مسافری شامل ۸۶ رام قطار به مقصد اهواز، ۴۰ رام قطار به مقصد کرمانشاه و ۴۰ رام قطار به مقصد همدان امسال از مشهد برای انتقال عزاداران حسینی آماده و تجهیز شده‌اند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بر این اساس تلاش شده تا کمیت و کیفیت خدمات حمل و نقل به زائران اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر در این استان کاملا بهنگام، منظم و مطلوب باشد.  

تمهید برپایی ۸۷ موکب

وی همچنین به فعالیت ستاد اربعین در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این ستاد در قالب ۱۲ کمیته زیرمجموعه خود متناظر با ستاد کشوری اربعین فعال است.  

براتی افزود: ستاد کشوری اربعین در چارچوب تعیین مسئولیتها برای ارایه خدمات رفاهی به زائران حسینی برپایی ۵۸ موکب را بر عهده خراسان رضوی گذاشته اما این استان تاکنون ۸۷ موکب تدارک دیده که از این تعداد ۳۶ موکب در کربلای معلا و ۱۵ موکب در نجف اشرف دیار هستند.
وی گفت: ستاد اربعین خراسان رضوی در این چارچوب ارایه ۵۵۴ هزار وعده غذایی و اسکان ۱۲۰ هزار زائر آیین راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را در عراق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است.  
۸۰۰۵/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.