بخشدار احمد آباد روز شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگران از دو مسیر آزاد راه شهید شوشتری و جاده قدیم مشهد - نیشابور خود را به ۵۰ واحد صنعتی فعال مستقر در این بخش می رسانند.

حمید مرادخواه افزود: مجموعه تولیدی ایران خودرو، پردیسان کاغذ، زعفران سحر خیز و قطعه سازان شهرک صنعتی بینالود و واحدهای صنایع غذایی شهرک صنعتی پارسیان به ترتیب بیشترین تعداد کارگر این مجموعه ها را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: شهرک های صنعتی پارسیان و بینالود به ترتیب در ۲۰ و ۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارند و با ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب در آزادراه شهید شوشتری و جاده قدیم نیشابور تردد برای کارگران و کارکنان این دو مجموعه تسهیل شده است.

بخشدار احمد آباد گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در بخش احمد آباد مشهد بسیار پائین است و حتی نیروی کار مورد نیاز در این بخش از سایر نقاط تامین می شود و از طرفی شاهد مهاجرت معکوس با نرخ حدود ۱۰ درصد  از مشهد به روستاها و مناطق شهری بخش احمد آباد هستیم.

مراد خواه افزود: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ شمار ساکنان این بخش ۳۳ هزار نفر بود که این تعداد هم اکنون به حدود ۳۷ هزار نفر افزایش یافته است و  بر این اساس جمعیت شهر ملک آباد به عنوان مرکز این بخش از دو هزار و ۲۰۰ نفر به سه هزار نفر  و جمعیت شهر جدید بینالود از چهار هزار نفر به شش هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر مزیت واحدهای صنعتی متعدد در این بخش می توان به ظرفیت گردشگری نیز در این منطقه پرداخت چنانکه بقعه متبرک هفت امام زاده و آثار گردشگری جاده ابریشم در این بخش قرار دارند.

بخش احمد آباد مشهد با ۳۷ هزار نفر جمعیت دارای دو شهر و ۴۴ روستای دارای دهیاری است.   

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست و کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

جمعیت این شهرستان از ۶۳ کشور جهان و ۲۴ استان کشور بیشتر است.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.