براتعلی دیانت ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این برنامه جدید، تسهیلگران به  ۱۶۰ معلول جسمی، ناشنوا، نابینا و تمام معلولان تحت پوشش به مدت شش ماه در رشته هایی همچون دارت، شطرنج، آمادگی جسمانی،‌دو و میدانی و تنیس روی میز آموزش های ورزشی لازم را ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: مبلغ ۱۰ میلیون ریال لوازم  و تجهیزات ورزشی در این طرح به ازای هر معلول زن و مرد تهیه و در اختیار معلولان قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره بهزیستی قوچان هدف از اجرای این طرح را افزایش مشارکت‌های معلولان در سطح جامعه و رسیدن به استقلال هویتی و خودکفایی خواند و اضافه کرد: ارتقای سطح سلامت  و توانمندی های جسمی، روانی و اجتماعی معلولان ساکن روستا از مزیت‌های اجرای این طرح است زیرا ورزش به کاهش هزینه های درمانی، ایجاد نشاط و مشارکت معلولان به منظور ایجاد شرایط بهتر کمک می کند.

دیانت افزود: این برنامه ابتکاری برای نخستین بار در خراسان رضوی و چند استان دیگر به صورت آزمایشی اجرا می شود که قوچان به عنوان نخستین شهرستان در استان خر اسان رضوی از ابتدای مهر طرح ورزش و بازی های بومی محلی معلولان روستایی را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام معلولان روستایی بدون محدودیت می توانند در این طرح شرکت کنند و تنها علاقه مندی آنها به رشته ورزشی ملاک خواهد بود ادامه داد: شناسایی معلولان از قبل انجام شده و ابزار های اولیه همچون لباس و ساک و وسایل ورزشی نیز در اختیار آنها قرار می گیرد .

رئیس اداره بهزیستی قوچان گفت: این شهرستان دارای سه هزار و ۲۰۰ معلول شناسایی شده است که قریب به ۵۰ درصد آنها در روستاها ساکن هستند.

دیانت یکی از طرح های اجرایی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید را اهدای نوشت افزار به دانش آموزان تحت پوشش عنوان کرد و افزود:‌ طرح مشق مهر با همکاری سازمان بسیج سازندگی در قوچان اجرا شد که تاکنون ۱۴۰ کوله پشتی با میانگین ارزش  ۱.۵ میلیون ریال برای هر کوله توزیع شده است.

وی تاکید کرد:‌ هیچ معلول دانش آموزی در نوبت دریافت کوله پشتی قرار ندارد  اما این طرح برای تهیه کوله پشتی و تحویل آن به فرزندان معلولان و زنان سرپرست خانوار ادامه دارد.

شهرستان قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد .

۷۵۰۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.