در این گردهمایی ۸۰۰ نفر از مدیران و معاونین کاروان های زیارتی پیاده امام رضا (ع) به منظور هماهنگی امور و فراهم کردن بستر بهترین زیارت برای زائران پیاده حضور یافتند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام‌ رضا (ع) در حاشیه این گردهمایی به خبرنگار ایرنا گفت: مدیران کاروانهای زیارتی پیاده دهه آخر صفر در همایشی یک روزه در مشهد  با نحوه اداره کاروانها و چگونگی بهره وری از امکانات  رفاهی و خدماتی و درمانی ایستگاههای صلواتی بین راهی آشنا شدند.

حسین رضایی افزود: استفاده از خدمات درمانی رایگان و هلال احمر، نحوه تردد در جاده ها و همکاری با نیروهای انتظامی و امنیتی  از دیگر موضوعاتی است که در این گردهمایی به مدیران و معاونین کاروان های زیارتی اطلاع رسانی شد.

وی تعیین زمان ورود کاروانها به مشهد و استقرار در مراکز اسکان پیش بینی شده طی سه روز آخر صفر و نحوه برگزاری مراسم مذهبی، توجه به مسئولیت اجتماعی مدیر، همکاری با فرمانداری ها و بخشداریها و همراهی روحانی مقیم کاروانها را از موضوعات دیگر این گردهمایی برشمرد.

رضایی گفت: ۱۰ درصد از مدیران ثبت نام شده در این همایش برای نخستین بار مسئولیت کاروانهای زیارتی را بر عهده دارند که سه درصد از آنان مدیران زن هستند.

وی افزود: تاکنون هزار و ۲۰۰ مدیر کاروان در سامانه جمعیت خدمتگزار به نشانی  www. Zaerin۸.ir ثبت نام خود را قطعی کرده و ۲۳۰ مدیر کاروان پیش ثبت نام داشته اند.

پارسال چهار هزار و ۸۹۰ کاروان از ۲۱ استان زائر پیاده دهه آخر صفر به مشهد الرضا (ع) بودند.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.