مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در دهستان کرات شهرستان تایباد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی به صورت نمادین ۳۷۰ بسته از این اقلام بین دانش آموزان عشایر روستای اسد آباد در بند از توابع بخش مرکزی این شهرستان توزیع شد.

یاسر زنگنه افزود: ارزش هر بسته از اقلام توزیع شده بیش از ۸۰۰ میلیون ریال می باشد.

وی اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در دهستان کرات بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز را در مقاطع مختلف تحصیلی زیرپوشش خود قرار داده است.

وی گفت: از ابتدای فعالیت این قرارگاه در دهستان کرات ۳۰ واحد آموزشی مرمت و بازسازی شده و ۲ واحد آموزشی دیگر در آینده نزدیک در این دهستان به بهره برداری خواهد رسید.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در استان خراسان رضوی نیز گفت: این قرارگاه در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و با توجه به شاخص‌های محرومیت زدایی در ۶ دهستان این استان اقدام به رفع مشکلات این مناطق کرده است.

احمد واحدی افزود: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۳ هزار بسته لوازم تحریر بین دانش آموزان زیرپوشش این قرارگاه در استان خراسان رضوی توزیع شد که این مقدار در سال تحصیلی جاری به بیش از ۲۰ هزار بسته خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این قرارگاه در حال حاضر در پنج محور اشتغال، تعلیم و تربیت، سلامت، فرهنگی و اجتماعی در روستاهای مرزی شهرستانهای کلات، سرخس، صالح آباد، خواف، زاوه و تایباد خدمات ارائه می‌کند و در ۸۶ روستا بیش از ۸۰ هزار نفر را زیرپوشش دارد.

وی گفت: احیا و مرمت قنوات، احداث و بازسازی خانه‌های عالم، احداث و لایروبی بندهای خاکی و سنگی ملاتی، محوطه سازی و ساخت سرویس‌های بهداشتی و اجرای طرح‌های اشتغالزایی از مهمترین اقدامات این قرارگاه در مناطق مرزی است.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در دهستان کرات تایباد ۱۰ روستا با جمعیت ۱۸ هزار نفر را زیرپوشش دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

۷۴۹۴/۶۰۵۳
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.