آتشپاد دوم امیر عزیزی روز دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: از مهر ماه پارسال تاکنون ۷۹۲ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ در این شهر برقرار شده که ۴۴۱ هزار تماس از این تعداد مزاحمت و بیش از ۳۲۶ هزار تماس نیز غیرمرتبط بوده است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که احداث هر ایستگاه آتش نشانی با میلیاردها تومان هزینه، میانگین رسیدن به حادثه را پنج تا ۶ ثانیه کاهش می دهد.
وی گفت: ۴۶ درصد ماموریت‌های سازمان آتش نشانی مشهد خارج از محدوده شهری انجام می شود که ۴۶ درصد از این عملیات مربوط به حریق و حوادث مجتمع های مسکونی است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد افزود: در حریق و حوادث یکسال گذشته در مشهد ۱۰۹ نفر جان خود را از دست داده و ۱۱ هزار نفر نجات یافته اند.
وی اظهار داشت: از مهر ماه پارسال در بخش توسعه و ساخت ایستگاه های آتش نشانی پنج ایستگاه در دست احداث، ۲ ایستگاه در دست مطالعه و سه ایستگاه نیز در حال توسعه است و تا سال ۱۴۰۴ باید تعداد ایستگاه های مشهد از ۴۸ ایستگاه به ۶۴ ایستگاه افزایش یابد.
وی گفت: در حوزه پیشگیری نیز ۱۵ مجتمع و ساختمان پرخطر شناسایی و به شورای شهر معرفی شده که با همکاری اتاق اصناف مشهد مقرر شده است چنانچه نسبت به ایمن سازی اقدام نکنند، این مجتمع ها مهر و موم شود.
عزیزی افزود: طرح آتش نشان داوطلب نیز از امشب آغاز می شود که در اجرای آن داوطلبان می توانند با مراجعه به ۱۳ ایستگاه آتش نشانی تعیین شده به عنوان آتش نشان داوطلب اعلام آمادگی کنند.

در این نشست از تعدادی آتش نشانان ایثارگر سازمان آتش نشانی مشهد قدردانی شد و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز آتش نشان افتخاری گردید.
یکهزار و ۳۰۰ آتش نشان در ۴۸ ایستگاه کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت می کنند.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.