رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان نیشابور روز پنجشنبه در نشستی خبری با اعلام این خبر افزود: امسال ۱۱ هزار و ۴۸۲ دانش آموز در مقاطع مختلف بخش زبرخان نیشابور در حال تحصیل هستند که این تعداد نسبت به سال قبل ۳۵۰ نفر افزایش یافته است.
سید مجتبی تاراش گفت: در حال حاضر ۱۲۵ مدرسه با ۵۲ کلاس چند پایه در این بخش وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مدرسه خیّرساز است و نیکوکاران تا کنون چهار میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال به آموزش و پرورش این بخش کمک کرده اند.
رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان نیشابور گفت: در این بخش با کمبود ۲۰ معلم در بخش متوسطه و ۵۰ معلم ابتدایی مواجه هستیم و ۱۲ معلم از معلمان این بخش، حق‌التدریسی هستند.
تاراش افزود: هزار ۵۰ نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش بخش زبرخان نیشابور فعالیت می کنند که از این تعداد  ۸۰۰ نفر کادر آموزشی هستند و امسال هیچ نیرویی به آنها اضافه نشده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ طرح عمرانی در آموزش و پرورش این بخش در دست اجراست که شامل هفت نمازخانه و سه مدرسه است.

افزون بر ۱۲۰ هزار دانش آموز در قطب شهید شوشتری به مرکزیت نیشابور در حال تحصیل هستند و این قطب شامل یک معاونت اداره کل، یک مدیریت در نیشابور با سه منطقه در بخش های میان جلگه، زبرخان و سرولایت و یک مدیریت در شهرستان فیروزه است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.