دکتر عباس کافی روز سه شنبه به مناسبت روز فوریتهای پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین تماسهای ماهیانه با مرکز اورژانس ۱۱۵ سبزوار ۱۱ هزار و ۱۹۰ مورد است که حدود ۳۰ درصد آن منجر به ماموریت می شود.
وی ادامه داد: بیشتر تماشهای برقرار شده  با مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار در قالب مشاوره، امور غیرمرتبط و یا مزاحمت تلفنی است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار  گفت: همچنین ۲۱ درصد از حجم ماموریتهای اورژانس سبزوار مربوط به حوادث ترافیکی بوده و بطور میانگین روزانه ۱۹ ماموریت مرتبط با تصادفات درون و برون شهری انجام می شود.
وی افزود: مطابق "آئین نامه ساماندهی پوشش فراگیر فوریتهای پزشکی" زمان استاندارد رسیدن بر بالین بیمار در داخل شهر هشت دقیقه و در جاده‌ ها کمتر از ۱۵ دقیقه است. هم اینک این زمان برای رسیدن بر بالین بیمار در داخل شهر سبزوار پنج دقیقه و در جاده‌ های شهرستان کمتر از ۹ دقیقه می باشد. 
۲۶ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۲۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان سبزوار خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌ کنند.

۲۶ شهریور ماه "روز اورژانس و فوریتهای پزشکی" نام‌گذاری شده است.
سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۸۱۴۵/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.