محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: دفاع مقدس مبنای همبستگی، انسجام و ارزش‌آفرینی است لذا می بایست فرهنگ آن نسل به نسل منتقل شود.  
وی ادامه داد: جنگ تحمیلی در شرایطی برای ایران رخ داد که کشور در مرحله اصلاح ساختار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و درگیر برخی تحرکات تروریستی کور در داخل بود اما با درایت و رهبری امام خمینی(ره) و ایثارگری و مقاومت ملت ایران برای نخستین بار در تاریخ حتی یک وجب از خاک کشور در جریان دفاع مقدس در تصرف دشمن باق نماند.  
رئیس شورای شهر مشهد ایستادگی و مقاومت را مهمترین عناصر دفاع مقدس توصیف و بیان کرد: یک ملت با تکیه بر مقاومت و ایستادگی بر مبنای مکتب عاشورا می تواند در مقابل دنیا بایستد.  
وی گفت: این روزها نیز که کشور درگیر تهدیدات نظامی و اقتصادی آمریکا و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تکیه بر عناصر مقاومت و ایستادگی باعث شد آمریکا گام به گام عقب نشینی کند و ما در موضع اقتدار باشیم.
حیدری افزود: مدیریت شهری مشهد در چارچوب برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با تکیه بر نوآوریها نسبت به معرفی جلوه های ایثار و انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جدید در سطح این کلانشهر اقدام می کند.
وی در ادامه همچنین به در پیش بودن سی ام شهریور ماه "روز جهانی گفت و گوی تمدنها" اشاره و بیان کرد: برای نخستین بار، در مقابل جنگ تمدنها مفهوم گفت و گوی تمدنها توسط محمد خاتمی رئیس جمهوری دولت اصلاحات مطرح شد و دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز سال ۲۰۰۱ میلادی را سال گفت و گوی تمدنها اعلام کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: گفت و گوی تمدنها رویکرد مهمی برای کاهش تنشها در سطح ملی و بین المللی است لذا امیدواریم گفت و گوی تمدنها همچنان در عرصه های بین المللی محوریت داشته باشد.

۷۵۰۵/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.