مدیر همکاریهای علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار گفت: این دانشگاه سعی کرده است ویژگی ها و صفات بارز امام هشتم (ع) و همچنین فردوسی شاعر بزرگ ایران را در خود متجلی کند.

احسان قبول به هزینه تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و افزود: هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در مقطع لیسانس حدود ۲۵۰۰ دلار ، در مقطع کارشناسی ارشد سه هزار دلار و در مقطع دکتری حدود ۶ هزار دلار است.

وی اظهار داشت: بیش از هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های مختلف کشور ترکیه در حال تحصیل هستند ولی تعداد دانشجویان ترکیه در کشور ما بسیار کمتر از میزان برآورد است که قابل افزایش می باشد.

مدیر همکاریهای علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شعبه ای ازمرکز آموزش زبان فارسی در شهر آنکارا وجود دارد و در حال نهایی کردن مقدمات قرارداد همکاری علمی با برخی دانشگاه های ترکیه هستیم.

مسئول گروه دانشجویان اعزامی از ترکیه نیز گفت: این دانشجویان همه دارای مذهب شیعه هستند و با حمایت موسسه " TAYDER "  ترکیه سفر ۱۰ روزه خود به ایران را از شهر تبریز آغاز کرده و از برخی مراکز دانشگاهی شهر تهران بازدید نموده و در آخرین مرحله سفر خود در دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافته اند.

محمد یلماز افزود: این سفر در ایام ماه محرم و با هدف افزایش شناخت دانشجویان انجام شده تا ضمن تحقیق در مورد فضای عاشورا بتوانند مسائل منطقه ای را نیز مورد تحلیل قرار دهند.

دانشگاه فردوسی مشهد که در سال ۱۳۲۸ تأسیس شده، سومین دانشگاه ایران از نظر قدمت است.

این دانشگاه هم‌اکنون در پردیسی به وسعت ۲۲۵ هکتار با فضای سبز بسیار زیبا جای گرفته، به‌ گونه‌ای که در سال ۱۳۹۶ به‌ عنوان دومین دانشگاه سبز کشور در نظام رتبه‌ بندی بین‌ المللی معرفی شد.

دانشگاه فردوسی مشهد به‌ عنوان بزرگ‌ ترین دانشگاه شرق کشور دارای ۱۳ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی و هفت پژوهشکده است که ۸۰۶ عضو هیأت علمی و ۲۸ هزار و ۳۸۰ دانشجو در آن مشغول فعالیت‌ های علمی هستند.

۲۰۳۰/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.