مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی روز دوشنبه در این باره گفت: جشنواره هنر رضوان تلاشی برای آشنایی بیشتر هنرمندان با نقوش، نگاره‌ ها و نمادهای موجود در تزئینات حرم مطهر رضوی و کاربردی‌ کردن آنها در هویت‌ بخشی به اسباب و محصولات کاربردی زندگی است.

محمد علی چمی گوی افزود: سابقه چند ساله مطالعات متنوع در بازار سوغات زائران و شناخت مسائل آن و ضرورت حمایت از کالاهای ایرانی در این بازار گسترده مؤسسه آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی را بر آن داشت تا در راستای وظایف ذاتی خود در محور خدمت‌ رسانی به زائران، طرح‌ ریزی این جشنواره را در دستور کار قرار دهد.

وی اظهار داشت: جشنواره هنر رضوان، رویداد ‌کاربردی برای شناسایی ظرفیت جامعۀ طراحان و معرفی آن به مدیران، سیاست‌ گذاران، تولیدکنندگان، بازاریان و عموم مردم است، این جشنواره از دریچۀ اقتصاد فرهنگ با تبیین موضوعی مشخص و ابزارهای تعریف‌ شده، به دنبال ایجاد تجربه‌ ای ارزشمند و حرفه‌ ای برای جامعۀ هنری و افزایش سواد بصری و ایجاد حس نیاز در جامعۀ تولیدی است.

دبیر این جشنواره نیز گفت: نخستین جشنواره هنر رضوان پس از سه ماه برنامه‌ ریزی از نیمه فروردین ماه سال جاری آغاز به کار کرد و از آن زمان تاکنون برنامه‌ هایی مانند هشت نشست تخصصی در مشهد، تهران، اصفهان، شیراز و تبریز، انتشار ۴۰۰ تصویر با کیفیت از آرایه‌ های حرم مطهر رضوی برای نخستین بار و همچنین برپایی یک کارگاه تخصصی با حضور جمعی از هنرمندان در اوایل تیر ماه سال جاری در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شده است.

مهدی یک پسر افزود: ۴۲۰ اثر از ۱۰۵ هنرمند نقاش و گرافیست از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ملی رسید که ۱۴۵ اثر از ۶۵ طراح پس از مرحله داوری به بخش نمایشگاه آثار منتخب آن راه یافت و در معرض دید عموم علاقه‌ مندان گذاشته شد و ۱۹ اثر در سه بخش نقشی برای زندگی، زینت تحصیل و در جست‌ و جوی هویت از میان این آثار حائز رتبه‌ های برتر شدند.

نمایشگاه آثار منتخب نخستین جشنواره هنر رضوان نیز از امروز با نمایش تابلوهایی از طرح‌ های سجاده و جانماز، روسری، پیراهن مردانه، بلوز کودکان، مجموعه ظروف، وسایل نوری، تابلوی نقش برجسته، نگین زیورآلات، نوشت‌ افزار و بسته‌ بندی سه محصول شرکت نان قدس رضوی تا ۹ شهریور در نگارخانه رضوان مشهد پذیرای علاقه‌ مندان است.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.