مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: سامانه نگارخانه فضای مجازی که محل عرضه، خرید و فروش بی واسطه آثار هنری است،  به همت بخش خصوصی و با حمایت های این اداره کل طراحی و راه اندازی شده است.
جعفر مرواید افزود: این سامانه به صورت سایت و همچنین اپلیکیشن در دسترس همگان قرار گرفته و همه هنرمندان به راحتی می توانند در صفحات منحصر به فرد، آثار خود را عرضه کنند.
وی اظهار داشت: نگارخانه  فضای مجازی ضمن دسترسی عادلانه و تسریع و تسهیل در رقابت بین آثار هنری و فرهنگی، این شرایط را فراهم کرده که هنرمندی که  دارای نام و آوازه نیست نیز دیده شود.
وی با اشاره به طرح توسعه مثلث اقتصادی و اهتمام استاندار خراسان رضوی بر اجرای آن در بخش فرهنگ و هنر نیز گفت: هدف اصلی این است که یک ایده اقتصادی تبدیل به یک صنعت و سپس منجر به فروش شود که در این راستا توسعه تولیدات فرهنگی و هنری و رونق بازار فروش آنها برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه صادرات کالاهای فرهنگی دنبال می شود. 
مروارید با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری مشهد و خراسان رضوی افزود: چهار بخش فضاهای فرهنگی منجر به رونق تولید در این استان شامل صنایع فرهنگی و هنری مثل سینما، تئاتر، نمایشگاه های هنری و صنایع دستی، صنایع فرهنگی چند رسانه ای مثل رادیو و تلویزیون، صنایع فرهنگی مکتوب مثل فروش کتاب و نشریات و صنایع فرهنگی و سرگرمی مانند بازی های فکری و اسباب بازی ها هستند.
وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در هشت منطقه مشهد با همکاری رسانه ها اظهار داشت: فعالیت بوستان های قرآنی و فرهنگی، تجهیز کتابخانه ها، تئاتر های خیابانی و فعالیت ۱۹ کانون فرهنگی هنری از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می روند.

مجری سامانه نگارخانه فضای مجازی نیز در این مراسم با تشریح قابلیت ها و مزایای این سامانه گفت: آثار هنری و فرهنگی ارائه شده در این سامانه در گروه های مختلف شامل طراحی، نقاشی، نقاشی خط، تصویر سازی، طراحی صنعتی، کاریکاتور و سایر آثار تقسیم بندی شده و قابلیت ارسال از تمام استان ها را دارد.
محمد علی خاوری افزود: آثار عرضه شده در این سامانه به کمک موتورهای جستجوی قدرتمند در دسترس علاقه مندان به خرید آثار هنری قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: علاقه مندان می توانند آثار هنری مورد نظر خود را بر اساس استان، شهر یا حتی محله تولید آثار در این سامانه رصد کنند و آن را بطور مستقیم از هنرمند خالق اثر خریداری نمایند. 

۳۰۲۷/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.