معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم پایانی این جشنواره با بیان اینکه برای دعوت از استان های دیگر به این جشنواره باید دبیرخانه دائمی دوسالانه جشنواره تئاتر میثاق تشکیل شود ابراز امیدواری کرد نهمین جشنواره میثاق بهتر از این دوره برگزار شود.

محمدرضا محمدی افزود: گرچه نمایش‎ های هشتمین جشنواره میثاق بسیار اثرگذار و فاخر بود اما به نظر می‎ رسد حوزه دفاع مقدس در سینما و تئاتر مظلوم واقع شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با حضور پررنگ‎تر جوانان در حوزه سینما و تئاتر، دین جامعه هنری نسبت به هشت سال دفاع مقدس و شهدا ادا شود و کارهای فاخری در این حوزه تولید شودبه ویژه آن که معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آماده است حضور پررنگ ‎تر در برگزاری این گونه جشنواره ‏ها داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی در اردیبهشت ‎ماه امسال گفت: جشنواره نمایشنامه نویسی گام دوم انقلاب اسلامی به صورت ملی برگزار می ‏شود.

محمدی ضعف عمده در هنر نمایش را نداشتن متن و نمایشنامه عنوان کرد و افزود: تا پایان امسال چندین جشنواره دیگر برگزار خواهد شد، که با توجه به اینکه در حوزه تئاتر گاهی شاهد ارائه آثار کم ارزش هستیم امیدواریم با برگزاری جشنواره ‏های مختلف شاهد آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس، ارزش ‎های دینی و اسلامی و چالش ‎های اجتماعی باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر نیز در این مراسم گفت: هنر تئاتر به عنوان یک عنصر فرهنگی  و مبتنی بر شرایط اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین و زنده‎ترین هنرهای جهان به شمار می‏ رود.

علی توکلی یکی از راه های شناسایی و ظهور و بروز استعدادهای هنری را نمایش تولیدات مناسب و باکیفیت و برگزاری جشنواره‎ های منطقه‎ ای تئاتر دانست و افزود: جشنواره ‎های منطقه ‎ای تئاتر فرصتی را برای هنرمندان به وجود می‎آورد تا از فضای کلی تئاتر در سایر استان های کشور نیز آگاه شوند.

وی اظهار داشت: ۸۵ اثر نمایشی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی نمودند که پس از بازبینی آثار توسط هیات بازبینی هشت اثر به عنوان آثار منتخب به جشنواره راه یافتند.

در این مراسم بر اساس آرای هیات‌ داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره در بخش بروشور به محسن شامکانی برای نمایش "روزهای اشتباه" از کاشمر و در بخش گریم به سمیه سرباززاده برای نمایش "شاه شکار" اهدا شد.

همچنین هیات داوران بدون اولویت در بخش طراحی صحنه لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را به صورت مشترک به سهیلا سادات حسینی طراح صحنه نمایش "عاشقانه ‎های دو بازمانده از یک جنایت جنگی" از مهدیشهر استان سمنان و هادی شیبانی طراح صحنه نمایش "شاه شکار" و سید محسن هاشمی برای نمایش "هرگز کسی این گونه فجیع" از تربت حیدریه اهدا کرد.

هیات داوران مهدی حسنی را  به خاطر موسیقی نمایش ‎های "شاه شکار" و "هرگز کسی اینگونه فجیع " شایسته تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی دانست.

در بخش بازیگری مرد هیات‌ داوران بدون اولویت با اهدای لوح تقدیر و جایزه از علیرضا حسینی برای نمایش "شاه شکار" و "در همین حوالی"، عرفان طوسی برای نمایش "عاشقانه ‎های دو بازمانده از یک جنایت جنگی"، سعید سالاری و امیرحسین کامیار برای نمایش "دو چشم پیدا" قدردانی نمود.

هیات‌ داوران در بخش بازیگری زن خاطره طالبی برای نمایش "عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی" را به عنوان نفر اول برگزید.

در بخش کارگردانی نیز بدون اولویت لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسین سلطان علیان برای نمایش "عاشقانه‌ های دو بازمانده از یک جنایت جنگی"، پرویز باقری برای نمایش "دو چشم پیدا"، حمید ابری برای نمایش "شاه شکار" و  احمد اکبرزاده برای نمایش "هرگز کسی چنین فجیع " اهدا شد.

همچنین نمایش های "شاه شکار"، "عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی" و "دو چشم پیدا" به عنوان نمایش ‎های  برگزیده معرفی شدند و نمایش "شاه شکار" نیز به دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی، معرفی شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.