حسین ابراهیمی کردیانی روز شنبه در نخستین روز هفته دولت طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دغدغه های مردم بجستان طی سنوات گذشته که با وجود ظرفیت ها و زیرساخت های لازم به نتیجه نرسیده بود، انتقال و تامین آب شرب سالم بود که دولت تدبیر و امید و مسئولان ذیربط رفع این معضل را در اولویت اقدامات خود قرار داردند.

وی اظهار داشت: تامین آب شرب طی سنوات گذشته مهمترین دغدغه و مطالبه مردم و مسئولان بجستان بود و سعی کردیم با پرهیز از مسائل احساسی و اغواگرایانه و شعاری و به صورت اصولی و واقع بینانه طرح های این بخش به سرانجام برسد و در دیدار با وزرای کشور و نیرو این مساله به صورت جدی پیگیری شد.

فرماندار بجستان گفت: با پیگیری های مسئولان مربوطه و استاندار خراسان رضوی با صرف اعتبارات داخلی شهرستان حفر دو چاه در بجستان در کمتر از دو ماه به انجام رسید و طرح انتقال آب در درزآب در آینده نزدیک به بهره  برداری می رسد.

وی افزود: با وجود محدودیت ها در تامین منابع آب، آب رسانی به سه روستای این شهرستان با هزینه ۵۲ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده و طرح انتقال آب به شهر یونسی نیز در دست اقدام است.

ابراهیمی کردیانی اظهار داشت: طرح گاز رسانی به پنج روستای بجستان نیز از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و طی سال جاری با حضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران به بهره برداری می رسد.

وی گفت: بجستان نخستین شهرستان خراسان رضوی است که گازرسانی به صنایع آن انجام و ۸۰ درصد این طرح تکمیل شده است و در ۱۸ روستای این شهرستان طرحهای هادی اجرا شده که در پنج روستای آن طی هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار بجستان افزود: یکی از مطالبات و دغدغه های مهم مردم این شهرستان که طی ۱۵ سال گذشته به آن توجهی نشده بود، طرح فاضلاب شهری است که با عنایت خاص دولت تدبیر و امید و هزینه ۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی اظهار داشت: در حوزه جوانان یکی از دغدغه های مهم مردم اشتغال است و شهرستان بجستان با جذب بیشترین میزان اعتبارات اشتغال پایدار روستایی از ابتدای امسال رتبه نخست را در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی کسب کرد و توانست ۴۲۶ درصد اعتبارات این بخش را جذب کند.

وی گفت: سهمیه اشتغال پایدار روستایی بجستان طی امسال ۲۴ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بود که علاوه بر جذب کامل آن توانستیم مبالغ دیگری هم از اعتبارات سرگردان که سایر شهرستان های استان موفق به جذب آنها نشده بودند جذب کنیم.

ابراهیمی کردیانی افزود: امسال  ۱۰۴ طرح اشتغال پایدار روستایی در بجستان با کمترین میزان انحراف در دست اجراست.

شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

۲۰۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.