فرماندار مشهد روز شنبه در این خصوص به ایرنا گفت: ۱۱۷ مورد از این طرحها با هزینه دو هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال توسط دستگاههای اجرایی و ۳۷ طرح نیز از سوی دهیاریهای شهرستان مشهد به انجام رسیده اند.  

محمدرضا هاشمی افزود: در این چارچوب ۳۷ پروژه با هزینه هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال در سطح شهر مشهد مورد بهره برداری قرار می گیرند. ۶۶ طرح نیز با ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه در روستاهای بخش مرکزی شهرستان افتتاح می شوند.  

وی ادامه داد: بخشهای احمدآباد و رضویه نیز به ترتیب با افتتاح ۹ و ۱۳ طرح با مجموع هزینه ۱۴۰ میلیارد ریال در اقدامات عمرانی به مناسبت هفته دولت سهیم هستند.

فرماندار مشهد طرحهای شرکت آب و فاضلاب مشهد را شاخصترین موارد افتتاحی هفته دولت توصیف و بیان کرد: این شرکت برای اجرای ۲۴.۵ کیلومتر اصلاح و توسعه خطوط لوله انتقال آب ۳۷۲ میلیارد ریال صرف کرده که بیشترین هزینه در میان طرحهای هفته دولت در این شهرستان است.

وی گفت: بهره برداری از ۱۸ حلقه چاه آب شرب با ۱۶۲ میلیارد ریال هزینه و ساخت مخزن ذخیره آب شرب با هزینه ۱۵۵ میلیارد ریال نشاندهنده توجه دولت به تامین آب در شهرستان مشهد است.  

هاشمی طرحهای نوسازی و تجهیز مدارس، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، برق و گازرسانی را دیگر موارد مورد افتتاح در طول هفته دولت در مشهد برشمرد.  

هزار و ۶۰۳ پروژه با هزینه ۱۹ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال در حوزه های مختلف طی هفته دولت در سطح خراسان رضوی افتتاح می شوند.

شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد علاوه بر ۴۰۰ روستا با حدود نیم میلیون نفر جمعیت، شهرهای رضویه، ملک آباد و کلانشهر مشهد را در خود جای داده است. یک میلیون و۲۵۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در بافت متراکم شهری حاشیه و روستاهای چسبیده به کلانشهر مشهد سکونت دارند.  همچنین شهرستان مشهد چهار هزار و ۴۴۲ واحد صنعتی،   کشاورزی و معدنی دارد که معادل ۵۵ درصد واحدهای صنعتی خراسان رضوی است.

نیمی از جمعیت ۶.۴ میلیون نفری خراسان رضوی ساکن مشهد هستند.

۳۲۲۱/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.