سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی روز چهارشنبه در بازدید از طرح های آبرسانی شهرستان سبزوار افزود: با ایجاد شبکه های پایدار، تامین آب روستا ها با تانکر تا سال ۹۹ کاهش می یابد.
سید ابراهیم علوی اظهار داشت: در سالجاری با افزایش حجم بارش ها و تکمیل چندین طرح مجتمع آب رسانی روستایی، آمار روستاهایی که با تانکر سیار آب رسانی می‌شوند کاهش داشت.  
وی گفت: از مجموع ۷۳ شهر خراسان رضوی ۳۰ شهر در ماه های تیر و مرداد امسال در آستانه کمبود آب قرار داشت که با مدیریت شبکه و کاهش فشار در زمان اوج مصرف به شرایط بحران نرسیدیم.
وی با اشاره به فرسودگی شبکه های آب خراسان رضوی افزود: در محدوده روستاهای استان ۲۶ هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع و در مناطق شهری ۶ هزار کیلومتر شبکه وجود دارد که حدود ۵۰ درصد این شبکه ها فرسوده هستند.
علوی اظهار داشت: میزان شبکه های فرسوده در مناطق روستایی استان بیشتر است که نیاز به عملیات اصلاحی دارد و به علت طول شبکه و کمبود منابع مالی، نوسازی شبکه ها با  اولویت انجام می شود.  

یک میلیون و ۵۹۳ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفری روستانشینان خراسان رضوی در قالب دو هزار و ۴۸۶ روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
۸۱۴۵/۷۴۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.